Darth Misiekh - 2010-08-23 18:52:16

Opowiadamy historię o bohaterach by pamiętać,
że my też możemy być wielcy


Tao Shinsei



   Pozwoliłem założyć sobie ten temat gdyż  przypuszczam, że nie wszystkim było dane zaznajomić się z tym przepięknym systemem jakim jest Legenda Pięciu Kręgów.

   Gracze wcielają się w szlachetnie urodzonych przedstawicieli stanu samurajskiego, przedstawicieli jednego z siedmiu wielkich klanów lub licznych klanów pomniejszych. Kładzie to duży nacisk na specyficzny etos i system zachowań postaci związany z kodeksem Bushido. Mieszkańcy Rokuganu - krainy fantasy będącej mieszanką feudalnej Japonii, Chin oraz innych wschodnich kultur widzianych przez pryzmat człowieka zachodu.

    Klany i wpływowe osoby zmagają się o jak największe wpływy, knują intrygi, często wykorzystują w tym celu podlegających im samurajów. Sami samurajowie, gdy tylko nie wykonują poleceń przełożonych, zajmują się doskonaleniem swoich umiejętności; poezją, sztuką rozmowy, składania papieru, szermierką, polowaniem. Samurajowie, którzy zostali pozbawieni swojego miejsca w "niebiańskim porządku" zwani są Roninami - ludźmi fali, najczęściej borykają się ze złą sytuacją materialną i niechęcią społeczności, w której każdy komuś służy, z wyjątkiem samego Cesarza.

   Istnieje siedem wielkich klanów:

             •    Klan Feniksa – Klan którego założyciel spisał przebieg rozmowy Shinsei z Cesarzem - traktat ten jest najważniejszą pozycją kształtującą umysłowość znakomitej większości mieszkańców Rokuganu. Większość Feniksów to shugenja - kapłani potrafiący prosić duchy (kami) o pomoc pod różnymi postaciami. Barwy tego klanu to czerwony i żółty.

             •    Klan Kraba – Samurajowie tego klanu w większości oddają się obronie Muru Kaiu - wielkiego muru na południu krainy zbudowanego dla obrony przed potworami nasyłanymi na Rokugan przez złego Fu Lenga. Barwy tego klanu to czarny i granatowy.

             •    Klan Lwa – Założyciel tego klanu spisał kodeks bushido - będący wytycznymi do postępowania dla każdego honorowego Samuraja. Klan Lwa dysponuje największą armią w Rokuganie. Barwy tego klanu to brązowy i żółty.

             •    Klan Jednorożca – Pod wodzą pani Shinjo przedstawiciele ludu Ki-Rin (później nazwanego klanem Jednorożca) wyruszyli poza Rokugan by odkryć tajemnice świata. Po kilkuset latach nieobecności powrócili niemal jako zupełnie obcy. Dziś wciąż "nadrabiają zaległości" próbując dostosować się do kultury swoich dawnych braci. Barwy tego klanu to fioletowy i złoty.

             •    Klan Skorpiona – Przedstawiciele tego klanu kryją twarze za maskami. Maski są tradycją nawiązującą do założyciela i symbolizują, że osobie za maską nie wolno ufać. Klan Skorpiona słynie z wspaniałych dyplomatów. Jego barwy to czerwony i czarny.

             •    Klan Smoka – Klan ten zamieszkuje góry na północy Rokuganu. Uchodzą za najbardziej tajemniczy i zagadkowy z klanów. To tutaj narodziła się szkoła szermierki, której adepci walczą dwoma mieczami jednocześnie. Barwy tego klanu to zielony i złoty.

             •    Klan Żurawia – Klan dyplomatów, artystów i szermierzy. Pławiące się w bogactwie Żurawie, słynące z tych trzech rzeczy należą do najbardziej wpływowych w Rokuganie. Barwy tego klanu to niebieski i srebrny

Info zaczerpnięte z wikipedii 



   To są chyba najbardziej istotne na początku informacje które powinniście znać. No więc jedziemy dalej:

   W samej grze mamy do wyboru dwie profesje bushi ( wojownika ) oraz shugenja ( mago-kapłana). Wraz z dodatkami poświęconym klanom dochodzą też i inne profesje jak na przykład wytatuowani mnisi zwani ise-zumi albo łowcy Kuni.

   Sam system opiera się na kostce k10 oraz testach opartych na zasadzie cecha + umiejętność daje ci pule przeciwko danemu stopniowi trudności.

   Tyle tytułem wstępu. Jeżeli komuś już cisną się jakieś pytania to proszę walić śmiało. Jutro lub może jeszcze dzisiaj postaram się przedstawić Bushido oraz Roninów.

Greyu - 2010-08-23 19:01:14

Możesz powiedzieć mi coś więcej na temat klanu smoka? Interesuje mnie ich styl walki.

Havoc - 2010-08-23 19:07:59

Myślałem o jednoręcznym i jednookim samuraju.

UUkasz - 2010-08-23 19:16:37

Tylko Żuraw.

Darth Misiekh - 2010-08-23 19:59:40

Ej zdecydujcie się ładnie na jeden klan. Jest atut który pozwala szkolić się w Technice innego klanu :P
Greyu: Techniką Klanu Smoka jest walka całym daisho ( obydwa miecze ) daje im to plus do KP ( pierwszy poziom ) dodatkowy atak bronią ( drugi poziom ) utrudniać lub ułatwiać rzucanie czaru przez shugenja ( trzeci poziom ) jeżeli od ciosu bushi zginie przeciwnik to nie liczy się go jako ataku ( czwarty poziom ) no ijako jedyni dochodzą do trzech ataków ( piąty poziom )
Havoc ty kaleke chcesz sobie zrobić? Na dodatek bez jednej ręki? Ty napewno chcesz tym grać . . .

Greyu - 2010-08-23 20:20:52

Czyli klan smoka umożliwia na zadawanie wielu ciosów w ciągu jednej tury? Poza tym, chciałbym zapytać się, który z klanów pozwala na walkę po prostu jedną kataną.

Darth Misiekh - 2010-08-23 20:26:24

Każdy klan walczy jedną kataną, nawet smoki. Tyle tylko że one dodatkowo urzywają wakizashi. Niektóre inne Klany też mogą zadawać po dwa ataki ale tylko Smoki mają możliwość wyprowadzenia aż trzech.

Greyu - 2010-08-23 20:42:21

Ale nie ma żadnego stricte w walce jedną?

Darth Misiekh - 2010-08-23 20:47:41

Patrz Greyu każdy klan ma swoją szkołę w której się specjalizuje i za jednych z najpardziej poważanych szkół uwarza się Smoki i Żurawie. Chociaż według mnie najlepsi są Kraby :P Ale tak czysto na jedną to chyba nie ma bo każdy używa jednej ( poza oczywiście Smokami )

Havoc - 2010-08-23 20:52:28

Darth Misiekh napisał:

Havoc ty kaleke chcesz sobie zrobić? Na dodatek bez jednej ręki? Ty napewno chcesz tym grać . . .

Tak. Chcę zrobić samuraja, który walczy jedną ręką/kataną.

Greyu - 2010-08-23 20:52:31

Jak szybko będę w stanie zdobyć umiejętność pozwalającą na trzy ataki? I wymień mi jeszcze umiejętności żurawi i krabów.

Darth Misiekh - 2010-08-23 21:02:14

Bardzo długo bo do tego potrzeba strasznie dużo PD a co za tym idzie sesji . . .
Żurawie: 1. możesz dodać swoją wartość dobywania broni do Inicjatywy 2. możesz podnieść swoją wartość KP w pojedynku samurajskim 3. możesz wydawać więcej niż jeden punkt pustki w pojedynku 4. dwa ataki 5. możesz  być tak szybki że zatakujesz przeciwnika nim na dobre rozpocznie się walka - tylko w pojedynku
Kraby: 1. dodajesz do wartości obrażeń i trafienia swój krąg ziemi oraz nie masz minusów za noszenie pelnej zrboi 2. potrafisz zignorować jedno obrażenie po zdanym teście 3. dwa ataki 4. otrzymasz obrażena ale w zamian dostaniesz plusy do ataku i obrażeń 5. możesz wykonać akcje nawet jeżeli nie pozwala ci na to stan zdrowia
Havoc bo nie wiem czy dobrze rozumiem: ty dobrowolnie chcesz zrezygnować z jednej ręki? I godzisz się na minusy z tego wynikające?

Havoc - 2010-08-23 21:13:40

Darth Misiekh napisał:

Havoc bo nie wiem czy dobrze rozumiem: ty dobrowolnie chcesz zrezygnować z jednej ręki? I godzisz się na minusy z tego wynikające?

I jednego oka. Tak dobrowolnie. Taką mam koncepcje postaci. Chciałbym taką postacią zagrać.

Greyu - 2010-08-23 21:20:54

Te Kraby mogą być fajne, czy one już na początek dostają pełną zbroję? Nadal się zastanawiam nad tymi smokami, możliwość atakowania trzy razy kusi, wtedy nawet obrony nie trzeba hehe

UUkasz - 2010-08-23 22:52:25

Ja na bank gram Żurawiem, i nie zmienię zdania.

Greyu - 2010-08-23 23:29:58

Wiesz, że zdanie jednostki przeciwko większości nic nie znaczy. A może akurat Żuraw nie będzie nam odpowiadał.

Darth Misiekh - 2010-08-24 00:10:25

to prosze dojsc do porozumienia jakiegos

Havoc - 2010-08-24 00:27:37

Jeśli Sobek i Kuba nie napiszą tutaj nic, to dogadamy się na spotkaniu. Mi to wszystko jaki klan będziemy. Dostosuje koncepcję postaci do klanu.

Darth Misiekh - 2010-08-24 06:39:17

Może jednak dojdziecie do jakiegoś kompromisu bo nie chciałbym wam odgórnie narzucić Klanów które mozna będzie grać i tych którymi nie . . .

UUkasz - 2010-08-24 09:17:23

Żuraw jest najlepszym klanem, moa świetna szkołę walki, jest bardzo potężny (wszystkie żony cesarza to żurawie), są doradcami cesarza i maja mocnego sojusznika Feniksa. Dodam też że są bardzo bogaci i posiadają największe wpływy w cesarstwie. A no i maja najlepsza technikę walki gołą pięścią Mizu-do.

keelee - 2010-08-24 13:06:54

Mi to rybka jaki klan dostosuje się i tak jeszcze niemam koncepcji postaci :(

Darth Misiekh - 2010-08-24 13:43:53

No czyli Greyu i UUkasz prosiłbym o jakiś kompromis. A może Skorpiony jeżeli tak bardzo jednemu z was zalży na wpływach?

UUkasz - 2010-08-24 14:05:36

Skorpiny nie przecież oni prawie nic nie mają po wygnaniu.

Darth Misiekh - 2010-08-24 14:31:36

??
Aż tak daleko nie jedziemy z historią :P Zazynamy od początku 2ed i będę z czasem podawał wam co na świecie się dzieje
No i UUkasz trochę opierasz się na Krainach Wschodu :P

UUkasz - 2010-08-24 14:33:30

Przecież skorpiony zostały wygnane, jakoby pod zdradzie cesarza, ale potem powróciły z wygnania i maja mało ziem i są mało znaczący. Po za tym nikt nie ufa w 100% skorpionom.

UUkasz - 2010-08-24 14:34:32

No chyba że tak jak mówisz, to ok

Havoc - 2010-08-24 14:37:21

Bierzmy tych Skorpionów.

Darth Misiekh - 2010-08-24 14:39:02

To się wreszcie na coś mniej więcej ukierujcie gdyż ułatwi mi to przygotowanie jakieś otoczki fabularnej :P

UUkasz - 2010-08-24 14:45:12

Nie, weźmy Żurawi oni są naprawdę bardzo fajni, każdy znajdzie u nich coś dla siebie.  Jest dobra szermierka, dobrzy dyplomaci, szkołę magi też maja na poziomie.

Greyu - 2010-08-24 14:57:05

Mi się Smoki i Kraby podobają

Darth Misiekh - 2010-08-24 15:04:54

Ustalmy jakies fakty:
z tego co zauważyłem to w grę wchodzą Smoki, Kraby, Żurawie i Skorpiony.

Darth Misiekh - 2010-08-24 15:46:35

Tak jak obiecywałem wstawie wam trochę info które każdy samuraj musi znać. ( Wymaga tego nawet sam podręcznik :P )

    Zaczniemy może trochę od Życia Samuraja gdyż nie każdy europejczyk wie jak ono przebiegało.

Narodziny i Dzieciństwo:



    Dziecko od początku swojego narodzenia jest członkiem kasty swojego ojca lub matki, a jego dzieciństwo bardzo odbiega od znanego nam modelu zachodniego. Dzieciak nie staje się dorosły dopóki nie przejdzie ceremonii Gempukku. W wieku siedmiu lat zostaje wysłany do szkoły, gdzie przez wiele wiosen uczy się zasad obowiązujących jego stan i umiejętności związane z jego przyszłą profesją.

Ceremonia Gempukku lub czas pełnoletniości:



   Młody samuraj uczy się historii, szermierki, języka, taktyki i filozofi. Nauka taka trwa zazwyczaj około dziesięciu lat. W czasie tym uczniowie rzadko widują swoich rodziców ( o ile w ogóle ) Gdy przychodzi odpowiedni czas, zazwyczaj jest to pomiędzy trzynastym a dwudziestym pierwszym rokiem życia ( najczęściej koło szesnastego ) dziecko przechodzi rytuał wejścia w dorosłość czyli Gempukku. Od tego momentu dziecko staje się dorosłe i zazwyczaj przyjmuje – nowe – dorosłe imię.

Małżeństwo:



   W Rokuganie małżeństwa są aranżowane przez rodziców narzeczonych i tylko czasami młodzi zakochują się w sobie. Zazwyczaj przy kojarzeniu par korzysta się z usług swatów ( najczęściej pochodzących z Klanu Żurawia ) Narzeczoni poznają się zazwyczaj tuż po swym Gempukku.
 

Miłość:



   W sercu samuraja nie ma miejsca na namiętności inne, niż absolutne oddanie i pozbawione jakichkolwiek wątpliwości oddanie daimyo. Dlatego miłość jest przez nich odrzucana i przeznaczona dla „podludzi” jakimi są kurtyzany i gejsze.

Inkyo: Nadejście starości:



   W Rokuganie samuraj jest młody póki nie skończył dwudziestu lat, potem zaś aż do czterdziestki jest człowiekiem w średnim wieku. Gdy przekroczy tę granicę nieuchronnie zbliża się do starości. Goli wtedy głowę i zostaje mnichem ( nie zawsze się tak dzieje )

Śmierć i Seppuku:



   Strach przed śmiercią to uczucie niestosowne i niehonorowe. Każdy samuraj uczy się w dojo sentencji brzmiącej: „ Pożyczyłem imię moich przodków i muszę oddać je nie splamione” To właśnie zadziwiająca odwaga jest przyczyną  krótkiego życia większości samurajów. Często gdy samuraj nie wypełni lub chce się nie zgodzić z wolą swego pana musi dowieść swojego poświęcenia i podjąć ostateczną próbę odwagii – seppuku.

No to tyle jeżeli chodzi o życie :P Pozostało już nam tylko Bushido i etykieta

Havoc - 2010-08-24 19:34:26

Krab, Lew i Skorpion. Tylko to pasuje do mego Samuraja. Smok nie, bo ma jedną rękę. Jednorożec tak samo. Feniks to głównie magowie. Żuraw jest zbyt prosty (za łatwo ma).

Greyu - 2010-08-24 19:43:03

Jupi, kraba!

Darth Misiekh - 2010-08-24 19:45:03

Albo zróbcie głosowanie. To chyba jest sprawiedliwe wyjście?

Darth Misiekh - 2010-08-24 20:01:18

Lew: 1. możesz zignorować zbroję przeciwnika albo dostać podbicie 2. dodajesz swój honor do rzutu na trafienie i obrażenia 3. dwa ataki 4. nie musisz deklarować podbić aby trafić w określone miejsce 5. nawet jeżeli zadeklarujesz podbicia a zdałbys normalny test to zdałeś

Greyu - 2010-08-24 20:30:06

W takim razie Lew albo Krab

Darth Misiekh - 2010-08-24 20:35:20

Z każdym kolejnym klanem Greyu zmieniasz swoje typy :P

Greyu - 2010-08-24 20:38:27

Smoka nie można, Żuraw do mnie nie przemawia, Skorpion to zabójcy, więc dla mnie nie za bardzo, Feniks to magowie, całkiem odpada, Krab chodzi w fajnym pancerzu i pewnie przez to jest niezły, Lew zaś dodaje honor do swojego ataku, nie wiem czy to bardzo potężne ale brzmi obiecująco.

UUkasz - 2010-08-24 20:43:13

Ja zostaje przy Żurawiu i Feniksie, jeżeli komuś nie pasuje mogę wybrać smoka.

Greyu - 2010-08-24 20:44:43

Smok niestety być nie może, Havoc chce grać jednorękim samurajem.

Darth Misiekh - 2010-08-24 20:46:29

Normalnie zero kompromisu. Zdecydujcie się na roninów i będzie po kłopocie

Greyu - 2010-08-24 20:47:32

Hmm, mam dylemat między krabem, lwem i smokiem :/. Czy ronin ma automatycznie mniej honoru?

UUkasz - 2010-08-24 20:48:12

Ja nie wiem co wam przeszkadza ten Żuraw.

Havoc - 2010-08-24 20:48:23

Może zdecydujmy na spotkaniu? Poproszę, aby reszta graczy przyszła... wtedy ustalimy dokładnie kim chcemy grać i w niedziele byśmy mogli 1 sesję odbyć.

UUkasz napisał:

Ja nie wiem co wam przeszkadza ten Żuraw.

Ma za łatwo politycznie. Już wole Scorpiona gdzie nikt mu nie ufa i ma pod górkę.

UUkasz - 2010-08-24 20:51:38

No ale to chyba dobrze ze ma łatwo, Żurawie są takie że wszędzie się pchają , wszystko muszą wiedzieć pierwsi,  i mają sporą przychylność cesarza w dyplomacji.

Havoc - 2010-08-24 20:53:20

No właśnie... nie jest dobrze. Wolę gdy jest ciekawie, że musimy dodatkowo zabiegać o kogoś względy, a nie "O to Żuraw!".

Greyu - 2010-08-24 20:53:40

Ok, zmniejszyłem listę do Smoka bądź Lwa. Krab nie pasowałby mi do koncepcji postaci.

Havoc - 2010-08-24 20:55:40

Darth... nie będę mógł używać technik Smoka nie mając ręki, nie? xD

Darth Misiekh - 2010-08-24 20:57:33

Dalej nie dowiedziałem jak wy widzicie sesje. Wolicie więcej dyplomacji i główkowania czy raczej tnij i zabijaj.
Dodatkowo moje pytanie: chcecie cos bardziej przypominającego feudalną Japonie czy może raczej japońskie fantazy ( unikanie miecza na porządku dziennym, ludzi wdrapujących ię po pionowych ścianach - coś bardzo podobnego do takich fimów jak Przyczjony Tygrys, Ukryty Smok, Dom Latających Sztyletów. Miecz Prawdy. Wojownik bez Strachu )

Havoc - 2010-08-24 20:58:25

Pół na pół?

Greyu - 2010-08-24 21:00:15

Pół na pół. A co do stylu to ten drugi, bardziej widowiskowy.

Darth Misiekh - 2010-08-24 21:01:00

No raczej nie :P bo do wszystkich potrzebujesz drugiej ręki

Greyu - 2010-08-24 21:01:44

http://www.google.pl/imgres?imgurl=http … 80&bih=923


Havoc, jest wyjście :D. (Ilustracja została wykonana przez kogoś na konkurs dotyczący wizerunku asasyna w różnych epokach historycznych)

Havoc - 2010-08-24 21:04:19

Zrobi się postać na spotkaniu. Taka moja decyzja. Tam wszystko ustalimy.

UUkasz - 2010-08-24 21:08:30

Ja tak samo sądzę że dogadamy się na spotkaniu.

Darth Misiekh - 2010-08-25 00:00:19

pragne poiformowac ze na sobotnim spotkaniu bede tylko godzine .

Darth Misiekh - 2010-08-25 18:43:58

No to dzisiaj kolejna część informacji z życia samuraja.

Bushido: Dusza samuraja:



   Jest to zbiór zasad moralnych do którego stosują się wszyscy samurajowie.

Odwaga:

   Samuraj powinien być gotów w każdej chwili oddać życie za swojego daimyo. Obywalete Szmaragdowego Cesarstwa wieżą w reinkarnację, a co więcej, sądzą, że ich czyny w tym życiu będą miały wpływ na tysiąc następnych. Dlatego też samurajowi tak małą wagę przywiązują do swojego bezpieczeństwa wierząc, że śmierć w obronie pana zapewni im lepszą pozycję w przyszłym życiu.

Lojalność:

   Nadzieja na lepsze życie Niue jest jedyną przyczyną, dla której samurajowie lekceważą sobie własne bezpieczeństwo – wiedzą, że jeśli polegną w obronie swego pana, ten  będzie łaskawy dla ich rodziny. Lojalność jest układem z którego, korzystają obie strony. Często zdarza się, że samurajowie oddają życie  by zwiększyć znaczenie swojej rodziny, uważają ją bowiem za najcenniejszą rzecz na świecie. Bez rodziny życie samuraja jest bezwartościowe.

Szczerość:

   Człowiek szczery nie musi być uczciwy, tylko na takiego ma wyglądać. Samuraj powinien kłamać, by Bronic honoru swojej rodziny i dlatego w sądzie zeznania rodziny nie są uważane za wiarygodne. Oczywiście przywiązanie do pozorów nie oznacza kłamliwości – jeśli samuraj da słowo tylko śmierć może powstrzymać go przed jego dotrzymaniem.

On:

   Obywatele Cesarstwa  bardziej cenią sobie pozory niż prawdę. Uprzejmość i szacunek wobec innych może samurajowi dać wiele korzyści,  zaś jej brak może kosztować go życie. Głównym powodem jest idea „On” która najlepiej można tłumaczyć jako „szacunek” lub „twarz”. Jest to  coś w rodzaju miernika prestiżu jakim człowiek cieszy się wśród przedstawicieli swego stanu.  Samuraj który straci On okrywa się hańbą, którą może zmazać jedynie seppuku.

Samodoskonalenie:

   Samuraj zawsze Musil dążyć do mistrzostwa we wszystkich dziedzinach swego życia, nawet tych które nie wiążą się z wojną

Pojedynek:

   Samurajowie bardzo często stają do pojedynków, nie wszystkie jednak kończą się śmiercią jednego z oponentów, ba wielu wojowników uważa  niepotrzebny rozlew krwi przynosi hańbę ich mieczom.

Zemsta:

   Gdy członek rodziny samuraja – włączając w to jego sensei i daimyo – zostanie zabity, każdy krewny może udać się do pana zabójcy i poprosić na przyzwolenie  w celu dokonania zemsty, chodź największe prawo do dokonania zemsty ma zawsze pierworodny. Gdy ktoś zabije członka innej rodziny ze swego klanu, mściciel zwraca się wówczas do własnego daimyo, jeśli jednak zabójca i ofiara należeli do różnych klanów, procedura jest nieco inna. ( np. samuraj Klanu Smoka został zabity przez wojownika Klanu Lwa. W takim wypadku bracia ofiary zwrócić się do daimyo Klanu Smoka który z kolei prosi daimyo Klanu Lwa o zezwolenie na pojedynek.

  Przechwałki:

   Samurajowie często przechwalają się przed przeciwnikiem którym przyjdzie im się mierzyć. Ma to na celu zastraszenie przeciwnika.  Przechwalanie jest też sposobem na wyzwanie przeciwnika na pojedynek.

Miecze:

   Gdy samuraj odwiedza dom przyjaciela, zostawia miecze przed wejściem, jeśli jednak przybywa w gościnę do nieznajomego lub wroga zawsze zabiera miecze ze sobą. Gdy gospodarz przywita gościa i zasiądzie  wraz z nim w głównej Sali, gość wyjmuje ostrza zza obi ( pas za którym nosi się daisho ) i kładzie je po lewej lub prawej stronie. To jak je położy oznacza różne rzeczy. Jeżeli po lewej to, tak by było łatwo mu po nią sięgnąć pokazuje, że nie ma zaufania do osoby którą właśnie odwiedził. Jeżeli po prawej po prawej, demonstruje zaufanie. Samuraj który kładzie miecze obok siebie i zwraca ich rękojeść w stronę pana domu pokazuje tym, że gardzi jego umiejętnościami fechtunku i nie uważa go za godnego przeciwnika.

   Katane nosi się za obi , ostrzem w dół ( tak by saya czyli pochwa nie dotykała ostrza i go nie tępiła )

No to pozostała nam już tylko etykieta :D

Darth Misiekh - 2010-08-26 18:26:36

No to jedziemy z ostatnia porcją informacji które powinniście znać na początek :P Wiem łącznie jest tego dużo ale na początku będę dla was wyrozumiały w tych sprawach


Etykieta:



    Szmaragdowe Cesarstwo to kraj obsesyjnie przywiązany do etykiety, w którym najdrobniejsza nawet czynność jest wykonywana w określony sposób.

Pozory i Prawda:



   W Rokuganie mówienie prawdy uchodzi za objaw złych manier, liczy się bowiem wyłącznie to co można dostrzec. Samuraj może być pijakiem, hazardzistą czy kobieciarzem – dwór nie dba o to dopóty, dopóki udaje mu się zachować dyskrecję. Publiczne obnażanie czyich słabości  sprowadza hańbę na oskarżonego, oskarżającego i ich rodziny.

   Oczywiście wszyscy Rokugańczycy wiedzą, że wielu samurajów to nędznicy, nikt jednak o tym nie mówi , bojąc się utraty twarzy. Wielbi się jednak tych którzy za sprawą sprytu potrafili poskromić brutalnych samurajów, nie narażając przy tym honoru swych rodzin.

Podarunki:



   Ofiarowanie podarunku jest szalenie sformalizowaną i niezwykle honorową praktyką, a sposób w jaki Rokugańczyk ofiarowuje prezent informuje o szacunku, którym darzy obdarowanego i mówi, czy ofiarodawca jest mu przyjacielem, czy najgorszym wrogiem. Gdy ktoś zostaje obdarowany powinien jak najszybciej wywdzięczyć się prezentem o podobnej wartości, nie powinno się więc ofiarować darów, za które przyjmujący je człowiek nie może się zrewanżować ( stanowi to bowiem dla niego obrazę )

   Ofiarowanie daru jest skomplikowanych rytuałem, którego należy przestrzegać. Gdy ofiarodawca przekazuje podarek, obdarowany powinien dwa razy odmówić jego przyjęcia, by darczyńca mógł trzykrotnie potwierdzić swoje intencje.

   Podarki mogą być bardzo kosztowne, choć najwyżej ceni się te które mają dla ofiarodawcy wartość sentymentalną.

Kłanianie się i klękanie:



   Zawsze kłaniaj się ludziom swojego stanu ( samuraj innemu samurajowi, heimin innemu Heimitowi ) Zawsze klękaj przed większym od siebie – samurajowie klękają przed swoimi daimyo, a heimini przed samurajami. Gdy kłaniasz się ludziom przewyższającym cie stanowiskiem kłaniaj się odrobinę niżej niż on ( oznacza to szacunek dla niego )

   Samurajowie i eta ( podludzie ) kłaniają się jednako przed świątyniami Bogini Słońce.


No to już jest na tyle ( przynajmniej te najważniejsze ) Prosiłbym byście się przed grą zapoznali z informacjami które tu zamieściłem by podczas sesji nie wyższło, że jesteście barbarzyńcami . . .

Havoc - 2010-08-28 19:53:04

5 Września (Niedziela) o 15?

Darth Misiekh - 2010-08-28 20:05:31

Mi pasuje i potrzebna jest jakaś miejscówka . . .

Havoc - 2010-08-29 22:57:01

Mogę załatwić miejsce na nockę.
Z wtorku na środę, z środy na czwartek lub z czwartku na piątek. Nie wiem co z sesja HotB, więc nie mówię z piątku na sobotę.
Pasuje wam jakiś termin?

Lub po prostu późna sesja (od 19-20 do 24-1).

Greyu - 2010-08-29 23:34:06

Are you kidding me? Dla mnie zaczyna się szkoła

Havoc - 2010-08-29 23:42:36

A też fakt. :P Późna sesja zatem? Od 19 do 23-24?

Greyu - 2010-08-30 00:03:55

Człowieku, ja mam na 8 do szkoły, zanim ja wrócę to będzie 1.00, 6 godzin snu mnie nie pociesza

Havoc - 2010-08-30 00:08:48

W środę od razu masz zajęcia? :O Czwartek i piątek też na 8?

Greyu - 2010-08-30 00:20:57

Nie mam pojęcia, nawet jeśli nie na 8 to mi się to nie widzi, w środę mam rozpoczęcie roku

Darth Misiekh - 2010-08-30 11:06:48

Czyli termin 5 września jest nadal aktułalny? Bo muszę wiedzieć czy nadgodzin sobie nie załatwiać czy jednak mogę śmiało . . .

Havoc - 2010-08-30 11:20:23

Niedziela aktualna.

Darth Misiekh - 2010-09-01 12:51:56

A o której? No i gdzie? I czy wszystki pasuje?

Havoc - 2010-09-01 13:09:18

15 Września - Niedziela, o 15, u mojej babci. :P

Wszystkim chyba pasuje... nie wiem co z Łukaszem. Ave jednak nie gra.

Darth Misiekh - 2010-09-01 13:17:15

Powiedzm, że pamietam mn8iej więcej jak tam trafić . . . A nie da się w najdorszym wypadku na 16 bo nie wiem czy z rana nie będe jeszcze w robocie?

Havoc - 2010-09-01 13:37:21

Chciałem właśnie na 15, abyśmy więcej zrobili na 1 sesji. Można na 16, nie ma problemu.

Darth Misiekh - 2010-09-01 15:34:47

spoko majonez moze byc 15 - wolne mam :D

Darth Misiekh - 2010-09-05 13:43:31

Panowie niestety muszę odwołać chyba sesje gdyż stawić się będę musiał do pracy na 17 :(

Havoc - 2010-09-05 14:14:30

Fffffuuuu!

Havoc - 2010-09-05 14:29:29

Następna niedziela o 15? (12.09)

Lub nocka (z piątku na sobotę lub z soboty na niedziele)?

Darth Misiekh - 2010-09-05 21:27:52

Niedziela raczej w moim wypadku odpada ( przynajmniej godziny popołudniowe ) mam sesje w Dark Heresy. No chyba, że rano?

Havoc - 2010-09-05 21:28:43

Rano pasuje... a nocki u ciebie, jak?

Darth Misiekh - 2010-09-05 21:33:26

Raczej też mogą być . . .

Greyu - 2010-09-05 21:37:10

Ja nie chcę nocek

Havoc - 2010-09-05 22:30:06

Niedziela o 12?

Greyu - 2010-09-05 22:35:42

Do której?

Havoc - 2010-09-05 22:37:51

Do 15-16?

Greyu - 2010-09-05 22:39:04

Mi pasuje takie coś.

Darth Misiekh - 2010-09-06 15:32:10

Do 15 gdyż na 16 jak już wspomniałem jestem umówiony na Dark Heresy.

Darth Misiekh - 2010-09-11 22:25:53

Jako że jeden gracz jest chory a drugi do tej pory nie dał znaku czy się pojawi to jest sens robić tą sesje dla dwóch graczy?

Havoc - 2010-09-12 01:09:38

Łukasz nie wiadomo czy przyjdzie.
Sobiesław i Kuba też nie wiem.
Gracjan mówi że nie może.
Ja będę.
Przyjdź to zobaczymy.

Darth Misiekh - 2010-09-12 10:34:52

Dla jednego gracza mam się pojawiać . . . Sesje solo wyszły już z mody :P ( nochyba że mówimy o Świecie Mroku bo tam to jest na porządku dziennym )

keelee - 2010-09-12 11:08:36

Ja się poważnie zastanawiam czy przyjść ... Kuba raczej odpada wczoraj gdzieś balował i jeszcze śpi :)

Havoc - 2010-09-12 11:20:00

Przyjedź. :P Nie będziemy w kółko przekładać termin.

keelee - 2010-09-12 11:26:26

D'oh! okej przyjdę :) i przyniosę coś tylko że nie do picia :P

Darth Misiekh - 2010-09-12 12:29:16

Kurczę trzeba było mi szybcie to powiedzieć bo jak przeczytałem że nie przyjdziesz Keelee to się nigdzie niewybierałem . . .

keelee - 2010-09-12 12:49:18

Przyjedzaj kurwa czekamy jest nas dwóch chcemy sesje

Havoc - 2010-09-12 13:45:55

Następna niedziela o 12?

UUkasz - 2010-09-12 14:17:03

No ja niestety nie mogłem, przyjechać. Miałem poważna awarie komputera w domu i musiałem się z nią uporać natychmiast.

Havoc - 2010-09-18 19:42:32

Spróbujemy w następną niedzielę o 12? :/ Odpowiedzcie.

Havoc - 2010-09-21 08:51:09

Panowie?

Darth Misiekh - 2010-09-21 09:30:17

To zależy jakmi rozpiske na weekend rozpiszą

Havoc - 2010-09-23 12:37:32

Proszę się zjawić, nawet jeśli nie będzie Krzysztofa (Darth Misiekh). Pomyślimy nad sesja zastępczą, aby ci którzy jedna przychodzą by mogli chociaż pograć w coś.

Darth Misiekh - 2010-09-23 23:09:29

niedziele wogóle już nie wchodzą w gre, muszę zacząć dorabiać do wypłaty bo z dziewczyną chce zamieszkać . . .

Havoc - 2010-09-23 23:11:42

Zatem kiedy ci będą pasować sesje? Reszta - do was też pytanie.

Darth Misiekh - 2010-09-23 23:13:06

Najlepsze są chyba soboty ale to tylko z rana ( chyba że darować sobie spotkanie klubu lub na nim )

Havoc - 2010-09-23 23:15:08

Piątki? Od 16 do 20?

Darth Misiekh - 2010-09-23 23:17:44

To jest rzecz względna gdyż pracuje na zmiany :P

Havoc - 2010-09-24 08:16:14

Może spróbujemy w środku tygodnia? Skoro Łukasz i Gracjan odpadają, to pozostaje Kamil i Sobiesław. :P
Jak masz rozpiskę na następny tydzień?

Darth Misiekh - 2010-09-24 08:36:59

zaczynam życie jak sowa ( czytaj nocki )

Havoc - 2010-09-24 08:39:43

Czyli pasowałoby ci sesje od której do której?

Darth Misiekh - 2010-09-24 10:05:01

czyli sesjie gdy mam nocki wogóle by mi nie pasowały gdyż i tak się nie wysypiam :P

Havoc - 2010-09-24 15:54:57

Ok. Czyli wznowię temat za tydzień.

Havoc - 2010-10-04 14:17:36

Jak masz plan w tym tygodniu?

Darth Misiekh - 2010-10-04 15:45:13

tzn.??

Havoc - 2010-10-04 16:06:27

Czy można zrobić sesje w piątek? Nie wiem na razie czy ja będę mógł z powodu możliwej sesji w House of the Blooded.

Darth Misiekh - 2010-10-04 16:34:04

To chyba zależało by o której? No i mojej dziewczyny

Havoc - 2010-10-04 16:37:50

Od 16.

Darth Misiekh - 2010-10-04 16:39:13

Pogadam z nią . . .

Havoc - 2010-10-04 16:43:14

Na razie nic aktualnego... muszę wiedzieć czy jest sesja w HotB... i Łukasz oraz Sobiesław z bratem muszą odpowiedzieć czy im pasuje termin.

GotLink.pl