Gladin - 2009-12-23 13:15:49

Od wielu lat nie grałem już w Warhammera. Szukam drużyny, do której mógłbym się przyłączyć (ew. graczy do stworzenia drużyny). Ze względu na obowiązki rodzinne, pracę i inne, najchętniej widziałbym częstotliwość sesji raz na miesiąc lub podobną. Wiek graczy przynajmniej 20 lat (sam mam 32).
Chętnych zapraszam do kontaktu.

Przemo - 2009-12-23 17:37:16

Cześć. Ja bym sobie zagrał w WH. Prowadzisz na starej edycji, drugiej czy najnowszej?

Teoretycznie mam trochę czasu, ostatnio prowadzę raz na 2 lub 3 tygodnie Houses of the Blooded, z podobnych powodów (29, heheh), więc sesja WH raz na miesiąc byłaby OK. Jak nie masz graczy, to może kogoś nakłonię z ludzi którzy grają ze mną (prowadzę głównie autorkę).

Daj znać, to możemy zacząć się ustawiać na styczeń, ew. jeszcze w tym roku (mam teraz urlop, do 4-tego).

Gladin - 2009-12-23 17:46:32

nie, ten rok odpada - co innego w planach; myślę, że druga połowa stycznia, ale wiadomo jak jest - do uzgodnienia z ewentualnymi graczami

ja się chyba nie załapałem na drugą edycję, jestem z czasów pierwszej :)

Z góry uprzedzam, że sam chętnie zagram, a nie tylko za MG chcę robić. Przydałoby się łącznie 6 osób, najciekawiej mi się gra MG+4 graczy, 3 graczy od biedy też może być, ale znając życie, zawsze komuś coś wypadnie, dlatego 6 osób daje jako taką gwarancję płynności gry

Przemo - 2009-12-23 18:43:30

OK, w styczniu się jeszcze ew. dogadamy. Ja WH raczej nie poprowadzę - też jestem z czasów pierwszej polskiej edycji i już pozbyłem się większości podręczników ;). Obecnie wolę prowadzić Houses of the Blooded i swoją autorkę - możesz dojść do jakiejś drużyny, jeżeli Ci to pasuje.

Gladin - 2009-12-23 18:51:20

Pojęcia nie mam, co to za system... jakieś info?
A autorka w jakim klimacie?
Ja mam podręczniki sprzed... hmm... z 15 lat będzie albo i więcej... a sesji nie prowadziłem od 13 chyba. Ale jakoś mi to nie straszne... mogę odgrzebać moje stare przygody, wyciągnąć stare dodatki i coś się zmontuje... to jak z jazdą na rowerze - nie zapomina się :)

Przemo - 2009-12-23 20:10:26

W dziale sesje jest podforum o kampanii HotB, tam jest trochę info. Gra jest mocno narracyjna - mechanika pozwala graczom współtworzyć opisy tła i otoczenia. Jest też http://www.housesoftheblooded.com - tu jest trochę info. Mogę też udostępnić pdf z grą (in english). W systemie gramy szlachcicami, każdy ma na wejściu tytuł i prowincję, którą zarządza. Szlachcice (Skrwawieni, the Blooded) należą do rasy stworzonej sztucznie przez królów-czarowników, którzy zniszczyli się w wielkiej wojnie. Mamy więc coś w rodzaju post-apokaliptycznego fantasy. Zmutowana przyroda, niebezpiecznie, wszędzie ruiny po królach-czarownikach, dwie kasty (są też nieskrwawieni - czyli twoja własność, chłopi itp.), intrygi, pojedynki, trucicielstwo, podboje itp. Były dwie sesje po 10 godzin i gra się w to b. fajnie.

Autorka to pastisz fantasy, opisuje świat, który doznał Pomieszania - rozpadł się na fragmenty powiązane międzywymiarowymi przejściami. Czarny humor, absurd, przerysowana przemoc, parodia, krew i sperma. Monthy Python spotyka Pratchetta i Johna Woo ;). Mocno narracyjna mechanika (przynajmniej w założeniu, bo teraz będzie nowa.

Gladin - 2009-12-23 21:21:44

Z grubsza przejrzałem info o Blooded. Później doczytam więcej. Mieszane odczucia. Jednak tradycyjne fantasy to jest to, co mam we krwi. Te gotyckie klimaty jakoś mnie tak mocno nie ciągną (grałem kiedyś w Oblivion jedną sesję i w wampira przez mejla).

Ilu graczy macie do tej gry?

Co do autorki: Pratchett jest ok (jest nawet gra RPG oparta na świecie Pratchetta), ale monthy pythona nie lubię. Więc tutaj pas (za mało się jeszcze nagrałem w tradycyjne fantasy, żeby się nim znudzić :D )

Przemo - 2009-12-24 16:50:49

Blooded to żaden gotyk wg mnie. To zupełnie inna półka niż kiepawy Wampir i reszta podobnych. Narracyjność Wampira i narracyjność HotB to również zupełnie inna kwestia. W Blooded mamy bardziej bardzo dark fantasy świat, w którym gramy szlachcicami obcej rasy (ven). HotB to srogość, podczas gdy Wampir jest bardziej rozmazany, takie odnoszę wrażenie. HotB bliżej do WH (świat), chociaż są to nadal rzeczy bardzo różne.

W tej kampani mam dwóch graczy i gra się OK, sytuacja fajnie się rozwija. Potrzebowałbym kogoś bardziej militarnego od postaci co są (są postacie zakulisowego intryganta i charyzmatycznego szlachcica w klimatach dworskich). Obaj mają po dwie prowincje.

Gladin - 2009-12-25 14:53:20

o, to faktycznie niewielu graczy... chociaż jedną z najlepiej wspominanych przeze mnie sesji była sesja cyberpunka właśnie w dwóch graczy, w czasie obozu studenckiego... super się grało :)

Na razie powoli sobie czytam opis tej gry, strona po stronie... ale do tego co sobie przeczytałem o tym systemie, też mi nie pasuje militarna postać :) to klimat właśnie intrygancki jest

Przemo - 2009-12-26 16:00:39

Heheheh, OK. Znając życie to będzie trzeci z wadą w Prowess i fechmistrzem w pobliżu ;). Mam trochę tłumaczeń z podręcznika - część jest na forum, ale chyba nie wszystko, więc napisz maila, to podeślę pliczki.

Gladin - 2009-12-26 19:18:12

nie potrzebuję tłumaczenia, na razie mam co czytać
akurat z prowess nie planowałbym zrezygnować... raczej z siły
ale najpierw muszę doczytać do końca, co zajmie mi raczej parę tygodni - na razie udało mi się przeczytać 10 stron

Gladin - 2010-10-30 23:15:59

Warhammer RPG - reaktywacja.
Ponieważ HotB nam się na razie sypnął, zbieram chętnych na Warhammera. Prowadzę pierwszą edycję.
Średnia częstotliwość sesji: raz w miesiącu.
Sesje byłyby w piątkowe wieczore, ew. w sobotnie.
Ilość graczy: na sesji optymalnie mi się gra z 4 osobami. Generalnie poniżej 3 graczy sesji nie prowadzę, chyba że będzie rewelacyjnych 2 graczy. Ale, ponieważ życie na ogół takie jest, że gracze się wykruszają, a często nie można zgrać się terminami, więc chętnych do gry mogę przyjąć więcej (6-8). Daje to nadzieję, że na sesji będzie 3-4 graczy.
Nie powinno być problemów z prowadzeniem, jeżeli ktoś wypadnie na jedną czy kilka sesji.

Tak jak poprzednio, preferuję graczy powyżej 20 lat - no chyba, że się tak licznej ekipy w takim wieku nie da zebrać (na tym forum to chyba ciężko ;) ), wtedy będę otwarty również na młodzież.

Proszę o zgłoszenia z info o wieku.

Havoc - 2010-10-31 19:39:11

No ja jestem chętny cały czas.

Gladin - 2010-11-06 22:18:14

No dobra. Ponieważ na razie jest tylko 2 chętnych, rezygnuję z ograniczenia wiekowego. Tylko uprzedzam, że mam 33 lata i dla niektórych z was mogę być stary i nudny ;>

Darth Misiekh - 2010-11-07 18:44:25

No to w takim wypadku z chęcią bym się zgłosił . . .

Gladin - 2010-11-07 22:48:37

dobra, kto z was grał już w warhammera?
kto zna jakieś przygody do warhammera (planuję wzbogacić moją kampanię o kilka wątków z oficjalnych dodatków, więc jeżeli ktoś to już zna, wolałbym wiedzieć)
Jeżeli ktoś ma postać, to będę chciał ją zobaczyć przed sesją (w sensie nie tego samego dnia co sesja, ale powiedzmy, w przeciągu tygodnia)
Dla tych, którzy nie mają postaci, będę chciał stworzyć postać wspólnie (może być on-line przez czat albo jakieś GG)

Do stworzenia postaci generalnie potrzebny jest pomysł kim się chce być w świecie fantasy. Pomaga zapoznanie się z podstawowymi profesjami z podręcznika (do pożyczenia u mnie). Nie pamiętaj ile jest profesji do wyboru, ale coś z 50 to będzie. Dlatego właśnie warto poczytać jakie profesje są, aby wyjść poza szablon AD&D gdzie ma się tylko kilka klas.
Rasy standard: człowiek, elf, krasnolud, halfling (hobbit). Inne rasy możliwe, do obgadania, jak ktoś ma dobry pomysł na postać (trzeba pamiętać, że inne rasy najprawdopodobniej będą wzbudać sensację i kłopoty wszędzie tam, gdzie żyją te 4 podstawowe).

Jak ktoś nie ma pomysłu na postać, to po prostu będziemy losować wszystko, łącznie z profesją.

Znajomość podręcznika nie jest wymagana, nie jest mi to do niczego potrzebne. Trzeba jedynie ogólnie czuć klimat fantasy (nawet sam tolkien starczy jako podstawa).

Havoc - 2010-11-07 22:52:32

Mam pomysł na postać... a raczej chęć zagrania skrytobójcą. Co do twych pytań... to co widziałem z Warhammera (tego średniowiecznego) to ten podręcznik, który przyniosłeś na sesje.

Darth Misiekh - 2010-11-08 14:32:55

System znam ( nawet podręcznik gdzieś posiadam - niestety tylko jego ksero ) Co zaś sie tyczy oficjalnych dodatków to do pierwszej edycji nie miałem z żadnym do czynienia.
Jeżeli zaś chodzi o pomysł na postać to mam dwa i jeszcze sam nie wiem który wybiorę:

    1) to nawicjusz Sigmara ( chyba tak się to pisze )
    2) to krasnoludzki zabójca trolli

Gladin - 2010-11-08 21:32:39

@ Havoc: jaka rasa Cię interesuje?
Za skrytobójcę uznałbym warhammerowską zaawansowaną profesję zabójcy. Aby rozpocząć profesję zabójcy, trzeba przejść przez jedną profesję podstawową i jedną zaawansowaną (co przy założeniu jednej sesji na miesiąc i skompletowaniu przynajmniej połowy z każdej z tych dwóch profesji zajmie około 2 lat. Skrytobójcą nie zostaje się ot tak z dnia na dzień, trzeba najpierw sporo się nauczyć, potem mieć szczęście (?) być wprowadzonym w fach, lub też skazanym na niego przez zbieg okoliczności, bądź czyjeś działanie. Skrytobójcą nie zostaje się przez mordowanie ludzi. Ale bohater może mieć ambicję zostać skrytobójcą. Dlaczego? Na to pytanie trzeba sobie odpowiedzieć. Czy jest to chęć zdobycia swego rodzaju władzy? Czy życia na wysokim poziomie? Czy żądza adrenaliny połączona z potrzebą stałego testowania swoich umiejętności przeciwko innym? Żądza zemsty (aby posiąść umiejętności potrzebne, aby dostać się do pilnie strzeżonych komnat jakiegoś magnata, i dokonać dzieła) za zabójstwo ukochanej/brata/matki? Chęć mordowania ale ujęta w subtelne ramy, wymagająca finezji?
A może Twoja postać wcale o tym nie myśli, ale Ty chcesz, aby okoliczności uczyniły z niej skrytobójcę?
Takie detale są mi potrzebne, aby wiedzieć czego chce postać i jak myśli (a zgodnie z tym rozdzielać punkty doświadczenia za styl).

@ Havoc: Niech Twój znajomy dołączy do forum albo za twoim pośrednictwem da znać, czy zrobić mu całkowicie losową postać, czy chce przeczytać podręcznik, albo czy ma już jakiś pomysł

Havoc - 2010-11-08 21:36:16

Już trochę przeczytałem... i drogą jest długa. Np. do zabójcy muszę iść z Złodzieja, a później na Szarlatana, Szpiega i dopiero Zabójca. :P

Pogadam z kolegą.

Gladin - 2010-11-08 21:36:53

@Havoc (i inni)

Lista profesji podstawowych, od których zaczynać może postać:
- Aptekarz
- Banita
- Bydłokrad
- Cyrkowiec
- Czeladnik
- Druid
- Drwal
- Gajowy
- Gawędziarz
- Giermek
- Gladiator
- Goniec
- Handlarz
- Hiena cmentarna
- Hipnotyzer
- Inżynier
- Łowca nagród
- Milicjant
- Minstrel
- Myśliwy
- Mytnik
- Najemnik
- Nowicjusz
- Ochroniarz
- Oprych
- Pasterz
- Pilot
- Poborca
- Podżegacz
- Poganiacz mułów
- Porywacz zwłok
- Poszukiwacz złota
- Przemytnik
- Przepatrywacz
- Przewoźnik
- Rajfur
- Robotnik
- Rybak
- Skryba
- Służący
- Strażnik dróg
- Strażnik miejski
- Strażnik więzienny
- Szczurołap
- Szlachcic
- Szuler
- Traper
- Uczeń alchemika
- Uczeń czarodzieja
- Uczeń medyka
- Wędrowny kramarz
- Wieszczek
- Woźnica
- Wojownik podziemny
- Zabijaka
- Zabójca trolli
- Zielarz
- Złodziej
- Żak
- Żebrak
- Żeglarz
- Żołnierz
- Żołnierz morski

Jeżeli kogoś interesuje konkretna profesja, to dam jej krótki opis.

Gladin - 2010-11-08 21:43:43

Havoc napisał:

Już trochę przeczytałem... i drogą jest długa. Np. do zabójcy muszę iść z Złodzieja, a później na Szarlatana, Szpiega i dopiero Zabójca. :P

Pogadam z kolegą.

Dróg jest wiele.
Jedna z tych krótkich to  banita-->strzelec-->zabójca
Inna: gladiator-->szampierz-->zabójca
O, a właśnie znalazłem najkrótszą: łowca nagród-->zabójca
Inna 3-stopniowa: strażnik miejski-->szampierz-->zabójca
szlachcic-->zwadźca-->zabójca
zabijaka-->zwadźca-->zabójca
zabijaka-->szampierz-->zabójca

Ale żeby zmienić profesję, nie wystarczy mieć chęć i doświadczenie. Ktoś Cię tej profesji musi jeszcze nauczyć :)

Gladin - 2010-11-08 21:50:23

Dobra, krótko na temat charakteru. Charakterów jest 5:
praworządny - dobry - neutralny - zły - chaotyczny

Niezbyt udany w tym zakresie system, w skrócie hasłami:
Praworządny: porządek, sztywna hierarchia społeczna, prawo
Dobry: dobro, piękno, nauka, obowiązek, praca
Neutralny: bogactwo, wolność, bezpieczeństwo (własne)
Zły: skąpstwo, materializm, niemoralność, przestępstwo, gwałt, samouwielbienie
Chaotyczny: anarchia, zmiany, impulsywność, śmierć, zniszczenie

To też trzeba sobie określić.

A także czy chcecie, aby wasza postać była młoda (wyrostek), dorosła, dojrzała, stara? Losuje się odpowiednio wtedy wiek.

Gladin - 2010-11-08 21:54:54

Darth Misiekh napisał:

System znam ( nawet podręcznik gdzieś posiadam - niestety tylko jego ksero ) Co zaś sie tyczy oficjalnych dodatków to do pierwszej edycji nie miałem z żadnym do czynienia.
Jeżeli zaś chodzi o pomysł na postać to mam dwa i jeszcze sam nie wiem który wybiorę:

    1) to nawicjusz Sigmara ( chyba tak się to pisze )
    2) to krasnoludzki zabójca trolli

czyli generalnie krasnolud?
Uprzedzam z góry, że zabójca trolli to krasnoludzki samobójca. Nie interesuje go ciche skradanie się, czy subtelne działania. On sam jeden jest gotów zaszarżować na oddział kuszników. Za krzywe spojrzenie, może kogoś rozpłatać toporem. Śmiertelność takich postaci jest wyjątkowo duża (albo MG przydziela mało PD za kiepskie odgrywanie postaci :) ).
Do zabójcy trolli od początku potrzebna jest historia, dlaczego zostałeś zabójcą trolli - potrzebna jest jakaś hańbiąca historia, którą zmazać można jedynie poprzez dużą ilość krwi.

Podręcznik napisał:

młodzi krasnoludowie, którzy splamili swój honor, doświadczyli miłosnych niepowodzeń albo zostali w jakiś inny sposób upokorzeni

Gladin - 2010-11-08 21:57:23

Wstępnie rzucam propozycję pierwszej sesji na 20-go listopada od 18:00 do około 24:00 (w zależności, jak się sesja potoczy).

Havoc - 2010-11-08 21:58:51

Człowiek, łowca nagród.

Darth Misiekh - 2010-11-09 15:59:26

Mi na razie pasuje termin 20 listopada.
Co do profesji Zabójca Trolli - wiem i liczę sie z tym chociaż po głowie ciągle chodzi mi młody nowicjusz Sigmara rasy ludzkiej. Do piątku powinienem zadecydować. Jak długiej histori postaci oczekujesz? A i jak wykonać rzuty tzn. tuż przed sesją czy skorzystać z jakiegoś symulatora kostek z neta ( np. kostnica.eu )

Havoc - 2010-11-09 16:55:52

Kumpel będzie grał elfem rybakiem. :P

Gladin - 2010-11-09 18:52:14

Darth Misiekh napisał:

Mi na razie pasuje termin 20 listopada.
Co do profesji Zabójca Trolli - wiem i liczę sie z tym chociaż po głowie ciągle chodzi mi młody nowicjusz Sigmara rasy ludzkiej. Do piątku powinienem zadecydować. Jak długiej histori postaci oczekujesz? A i jak wykonać rzuty tzn. tuż przed sesją czy skorzystać z jakiegoś symulatora kostek z neta ( np. kostnica.eu )

Co do historii - na początek chciałbym cokolwiek. Nie ma być rozbudowane, ale ma jakoś określać kim jest bohater, co go motywuje i co chciałby osiągnąć. W ten sposób będę potrafił ocenić, czy postać zachowuje się zgodnie ze swoim charakterem i punktować w zamian za to. Oprócz tego, będę starał się wzbogacać kampanię o takie motywy, dzięki którym postać będzie mogła się rozwijać w takim kierunku, jaki chciałby obrać gracz. Np. skoro havoc chce być zabójcą, no to muszą się pojawiać możliwości, aby w tę stronę jego postać się skierowała.

Przy zabójcy trolli historia siłą rzeczy musi być na początku bardziej rozbudowana niż przy nowicjuszu.
Jak napiszecie w wordzie na początek pół strony A4 o swojej postaci, to będę zadowolony, a z czasem będziecie wzbogacać historię - proszę tylko o konsultacje ze mną, żeby zachować jako taką spójność.

Co do rzutów - wykonuję je sam na moim programie, gdzie od razu generuję postać i zachowuję ją. Wartości cech wam podam... stopniowo w miarę grania. Na początku będziecie znali swoje cechy opisowo, konkretne wartości będziecie poznawać wraz ze zdobywaniem doświadczenia.
Oprócz tego, przy tworzeniu postaci będą 3 rzuty ekstra - jeżeli będziecie chcieli poprawić wartość którejś ze swoich cech, bo wypadła za niska, to można do tego wykorzystać rzut ekstra. Jako wartość cechy przyjmowany jest ten wynik, który jest lepszy.

Gladin - 2010-11-09 19:03:22

Gladin napisał:

Rasy standard: człowiek, elf, krasnolud, halfling (hobbit).

Odkurzyłem mój program do pomocy i widzę, że wśród gotowych ras mam tam jeszcze zakodowane:
- pół-elf
- gnom

Z tych też możecie wybierać.

Gladin - 2010-11-09 22:47:14

ok, do kontaktów w sprawie warhammera założyłem sobie konto: gladin.the.dwarf@gmail.com.
Jak macie jakieś sprawy, których nie chcecie poruszać na forum, to piszcie na tego mejla.

Teraz czekam jeszcze na określenie charakteru waszej postaci i wieku (opisowo, nie w latach).
Macie karty postaci, czy zrobić wam scany?

No i imiona.

Z informacji, które już wam mogę udzielić, akcja kampani będzie zaczynać się w Altdorfie i rozpoczniecie przygodę już znając się wzajemnie i podróżując razem (żeby uniknąć sytuacji, gdy cała pierwsza sesja będzie konfliktem między elfami a krasnoludem - zwłaszcza, gdyby ten pierwszy był zabójcą trolli). Jak będę miał informacje o postaciach (w tym te krótkie opisy, o których pisałem powyżej), to wymyślę skąd jak i dlaczego się znacie i dlaczego podróżujecie dalej. Potem dopracujemy szczegóły.

Postaci zacząłem losować, czekam jedynie na informacje o wieku (od tego zależy rzut na posiadane umiejętności) oraz na decyzję odnośnie profesji ze strony Miśka i będziemy gotowi.

Darth Misiekh - 2010-11-10 19:39:19

Co do profesji to Zabójca Trolli - krasnal. Imię Gloid na razie bez nazwiska. Wiek . . . młodzik ( w przeliczeniu na podręcznik to 9k12 ) Co zaś sie tyczy histori to podesle ją do niedzieli

Havoc - 2010-11-10 21:50:22

Kumpel jest nowy, więc albo będziesz musiał z nim pogadać na ten temat lub wymyśli się na miejscu dla niego historie. Optowałbym za drugą opcją.

Co do mojej postaci:
Maksim nie znał swoich rodziców. Odkąd pamięta, to żył na ulicy. Na początku zarabiał z kradzieży, ale nie był w tym dobry. Z czasem pojawiło się coś innego w jego życiu. Rabunki, a z nimi "przypadkowe" morderstwa. Czuł się dziwnie po zabiciu kogokolwiek, bo jak sam mówi "nic nie czuje, gdy odbiera komuś życie, jakby to nie było dla niego istotne". Okazało się to dla niego atutem, szybko wykorzystał swoje zobojętnienie do łapania poszukiwanych osób. Czy to w mieście, czy w lesie, szybko uczył się polowania na swoje ofiary. Dalej jednak w przeważającej większości przynosił poszukiwanych martwych.
Maksim jest w średnim wieku, tak po trzydziestce. Nie chce stawać po żadnej stronie konfliktu, a zarabiać dla siebie. Może w przyszłości nie będzie musiał zapolować na kilku czy nawet kilkunastu rzezimieszków, żeby mieć pieniądze na miesiąc, a wystarczyć mu będzie jeden bardzo poszukiwany osobnik, aby miał pieniądze na rok.

Znalazłem odpowiedni rysunek/zdjęcie przedstawiające Maksima:
http://img.photobucket.com/albums/v149/Havoclivekiller/Van_Helsing_Movie_Poster_by_Imlearning.jpg

Gladin - 2010-11-10 22:18:32

dobra, generalnie mam wasze postaci gotowe
wyślijcie mi mejla na gladin.the.dwarf@gmail.com albo na PW z waszym mejlem, odeślę wam informacje o waszych postaciach
Tak jak pisałem, będziecie mogli wykonać 3 ekstra rzuty, aby próbować poprawić jakiś rzut, który wam się nie podoba.

Co do Twojego znajomego, to historii jako takiej nie musi na razie tworzyć, stworzę mu coś na początek, tylko niech dookreśli swój wiek. Charakter przyjmuję dobry, standardowy dla elfa.

keelee - 2010-11-10 23:41:04

Dobra wygraliście w końcu się określę i coś napiszę wiek dla elfa powiem szczerze niewiem jakąś średnią krajową mu dać i może być dobry jeśli to standard :)

Havoc - 2010-11-11 00:13:55

Mi maila możesz wysłać na mail w profilu.

Gladin - 2010-11-11 00:31:10

keelee napisał:

Dobra wygraliście w końcu się określę i coś napiszę wiek dla elfa powiem szczerze niewiem jakąś średnią krajową mu dać i może być dobry jeśli to standard :)

chodzi o to, czy ma być młodzieniaszkiem (nastolatkiem), czy młody, czy dojarzały, czy w jesieni życia?

Imię jakieś postaci nadasz, czy też mam wylosować?

@ havoc - mail jest ukryty i nie mam jak załącznika zrobić wysyłając poprzez stronkę

Havoc - 2010-11-11 01:02:35

havoclivekiller@gmail.com

keelee - 2010-11-11 12:38:57

Imię wybrałem Nobit - młody elf

Gladin - 2010-11-12 11:43:39

keelee napisał:

Imię wybrałem Nobit - młody elf

Daj mi jeszcze mejla do siebie, jak pisałem powyżej

Darth Misiekh - 2010-11-12 19:37:57

No to tak co z wolnym rozwinięciem? Wybrać teraz czy przed sesją?

Co zaś się tyczy przerzutów to podać je teraz czy zrobimy to przed sesją?

Gladin - 2010-11-12 21:28:32

przerzuty = rzuty na te cechy, które chcemy poprawić? teraz. Sesja ma służyć graniu, nie bawieniu się w statystyki.

Wolne rozwinięcie po zakończeniu wszystkich rzutów.

Havoc już może wybierać, bo ma wszystko zakończone

keelee - 2010-11-13 23:34:00

sobieslawkluk@gmail.com

Gladin - 2010-11-14 11:02:58

Gloid ma już postać skończoną, czekam tylko na wybór rozwinięcia.
Za bardzo dobrą historię dlaczego został zabójcą trolli dostaje od razu 10 Punktów Doświadczenia (PD).

Havoc - 2010-11-14 17:43:21

Mamy przynieść jakieś kości? Wydrukować własne karty postaci?

Darth Misiekh - 2010-11-14 20:32:32

O postaciach pisało przecież u góry :P

Gladin - 2010-11-14 20:51:10

Havoc napisał:

Mamy przynieść jakieś kości? Wydrukować własne karty postaci?

Kości nie musicie mieć - wszystkie potrzebne rzuty robię sam na komputerze. No chyba, że poprawi wam to humor, jak sobie czasem poturlacie.
Karty - tak, albo dam wam kserówki i sobie wypełnicie w trakcie sesji

Darth Misiekh - 2010-11-14 20:59:56

Za wolne rozwinięcie biorę Walkę Wręcz. Jest już jakaś koncepcja dlaczego podróżuje w towarzystwie wochającego kwiatki tzn. elfa?

Gladin - 2010-11-14 21:49:09

mam pomysł, ale będzie, jak skompletuję graczy; pracuję jeszcze nad dwoma

Gladin - 2010-11-14 22:01:24

Havoc napisał:

Kumpel jest nowy, więc albo będziesz musiał z nim pogadać na ten temat lub wymyśli się na miejscu dla niego historie. Optowałbym za drugą opcją.

Co do mojej postaci:
Maksim nie znał swoich rodziców. Odkąd pamięta, to żył na ulicy. Na początku zarabiał z kradzieży, ale nie był w tym dobry. Z czasem pojawiło się coś innego w jego życiu. Rabunki, a z nimi "przypadkowe" morderstwa. Czuł się dziwnie po zabiciu kogokolwiek, bo jak sam mówi "nic nie czuje, gdy odbiera komuś życie, jakby to nie było dla niego istotne". Okazało się to dla niego atutem, szybko wykorzystał swoje zobojętnienie do łapania poszukiwanych osób. Czy to w mieście, czy w lesie, szybko uczył się polowania na swoje ofiary. Dalej jednak w przeważającej większości przynosił poszukiwanych martwych.
Maksim jest w średnim wieku, tak po trzydziestce. Nie chce stawać po żadnej stronie konfliktu, a zarabiać dla siebie. Może w przyszłości nie będzie musiał zapolować na kilku czy nawet kilkunastu rzezimieszków, żeby mieć pieniądze na miesiąc, a wystarczyć mu będzie jeden bardzo poszukiwany osobnik, aby miał pieniądze na rok.

Z opisu Twojej postaci wychodzi mi, że ma charakter zły - tzw. przypadkowe morderstwa sugerują charakter zły (neutralna postać ograniczyłaby się do rabunków). Brak jakichkolwiek wyrzutów, emocji, również wskazują na spaczenie złem. No i fakt, że większość poszukiwanych przynosi martwych skłania mnie do tego, aby nadać Twojej postaci charakter zły.

Gladin - 2010-11-14 22:03:04

Darth Misiekh napisał:

Za wolne rozwinięcie biorę Walkę Wręcz.

Nie ma sprawy, chociaż ja na Twoim miejscu wybrałbym rozwinięcie ataku

Havoc - 2010-11-14 22:24:32

Gladin napisał:

Z opisu Twojej postaci wychodzi mi, że ma charakter zły - tzw. przypadkowe morderstwa sugerują charakter zły (neutralna postać ograniczyłaby się do rabunków). Brak jakichkolwiek wyrzutów, emocji, również wskazują na spaczenie złem. No i fakt, że większość poszukiwanych przynosi martwych skłania mnie do tego, aby nadać Twojej postaci charakter zły.

Dyskusyjne. On nie patrzy na mordowanie jako wyjście z sytuacji. To, że po zabiciu kogoś nie czuje niczego może nawet być biologiczne (jeśli nie magiczne :P).
A to, że przynosi poszukiwanych częściej martwych... no cóż... nie jest dobry w łapaniu ludzi. Jest dobry w ich zabijaniu.

Gladin - 2010-11-14 22:41:08

pewnie, że dyskusyjne. Ale z Twojego opisu tak to odbieram.
Osoba neutralna nie morduje. Może zabijać z konieczności. Ale jeżeli piszesz o „przypadkowych” morderstwach i częściej martwych niż żywych, nie brzmi to dla mnie, jak postać neutralna.

Może być biologiczna albo magiczna, ale nic mi z opisu na ten temat nie wiadomo, więc nie mogłem wziąć pod rozwagę, czy może taka sytuacja mieć miejsce, czy też nie. Nawet jeżeli tak jest, to z punktu widzenia osób postronnych charakter postaci jest zły. Ale, do czasu sesji możesz mnie przekonywać.

A właśnie, nie wszyscy mi jeszcze potwierdzili, czy im 20-go pasuje.

Havoc - 2010-11-14 22:51:41

"Neutralny: bogactwo, wolność, bezpieczeństwo (własne)
Zły: skąpstwo, materializm, niemoralność, przestępstwo, gwałt, samouwielbienie"

Biorąc to co podałeś. Maksim nie jest chciwy. Zabija, bo jest w tym dobry i za to mu płacą (najczęściej). Nie jest skąpy, ale też nie jest hojny. Nie jest materialistą. Nie jest niemoralny. Co do łamania prawa... to by zależało od danego prawa. Gwałt i samouwielbienie też nie jest jego sposobem/naturą.
W neutralnym, lubi pieniądz, ale to z powodu co pieniądz daje. Dom, jedzenie, picie, zabawę, a nie bogactwo ponad wszystko. Ceni wolność, a zatem potępia niewolnictwo. Bezpieczeństwo własnej osoby, tak wybiera ponad innych, chyba że są istotni w jego życiu (ukochane osoby, których na razie nie znalazł).

P.S. Mi pasuje.

Gladin - 2010-11-14 23:06:28

oczywiście, te hasła to skrót myślowy; a jak zachowa się Twoja postać, gdy zobaczy fajny magiczny przedmiot i wystarczy zabić właściciela i sobie go przywłaszczyć? Takie kradzieże połączone z morderstwem Maksim robił już wcześniej. Spodziewałbym się, że nie potrzebowałby zachęty, aby w ten sposób znowu zadziałać.

Morderstwo podpada pod gwałt (nie chodzi tylko o gwałt seksualny) - czyli zły.
Przestępstwo (kradzież, mord) - czyli zły.

lubi pieniądz, ale to z powodu co pieniądz daje

Można też podciągnąć pod materializm = zły

Jeżeli ceni wolność, to dlaczego nie szanuje życia? Odebranie życia jest równoznaczne z pozbawieniem wolności, z pozbawieniem prawa do własnego życia. Nie pasuje mi to tutaj. Zgrzyt. Może cenić własną wolność.

Czekam na argumenty.

Havoc - 2010-11-14 23:12:23

"a jak zachowa się Twoja postać, gdy zobaczy fajny magiczny przedmiot i wystarczy zabić właściciela i sobie go przywłaszczyć?"
Nie żyje już na ulicy. Nie musi kraść, aby zdobyć ten przedmiot. Zarobi poszukując zbiegów i może kupi sobie podobny.

"Morderstwo podpada pod gwałt (nie chodzi tylko o gwałt seksualny) - czyli zły.
Przestępstwo (kradzież, mord) - czyli zły."
Już nie kradnie, a morduje kiedy musi.

"Można też podciągnąć pod materializm = zły"
Czyli chęć posiadania pełnego brzucha to bycie materialnym (złym)? Biedni Etiopczycy. :P

"Jeżeli ceni wolność, to dlaczego nie szanuje życia? Odebranie życia jest równoznaczne z pozbawieniem wolności, z pozbawieniem prawa do własnego życia. Nie pasuje mi to tutaj. Zgrzyt. Może cenić własną wolność. "
Jest różnica. Śmierć z jego ręki to rzecz, którą robi kiedy nie ma innego wyboru. Nie przejmuje się jednak zabijaniem innych, bo jak napisałem nie czuje niczego z zabijania. Zabieranie wolności innemu człowieku to coś innego. Powtórzę się. On nie morduje bo CHCE, on morduje kiedy MUSI, ale czuje wyrzutów sumienia kiedy to robi, ani kiedy schodzi co do czego.

Gladin - 2010-11-15 18:49:41

a kiedy musi mordować?
i jak rozumieć „przypadkowe” morderstwa (właśnie te cudzysłowy dają dużo do myślenia)?

Niektóre magiczne przedmioty nie są na sprzedaż - nie da się ich kupić. Co, jeżeli mu się taki spodoba?

Havoc - 2010-11-15 19:47:51

"Niektóre magiczne przedmioty nie są na sprzedaż - nie da się ich kupić. Co, jeżeli mu się taki spodoba?"

Można rzec, że nie zabije kogoś o błyskotkę.

"a kiedy musi mordować?"
Idzie sam na 3. Mając okazję robi pułapkę dla jednego, drugiego zabija kuszą, a z trzecim walczy sam na sam.
Sytuacja, zostaje mu zlecenie zadania namówienia przywódcy gangu na zmianę zdania (cokolwiek) lub zabicie go. Próbuje pierwsze. Nie uda się, to przechodzi do planu Z (zabić :P).
Podaj inne sytuacje, to Ci napiszę co zrobiłby Maksim.

"i jak rozumieć „przypadkowe” morderstwa (właśnie te cudzysłowy dają dużo do myślenia)?"
Nie jest dobry w łapaniu ludzi (tak mu zakładałem przed rzutami na umiejętności, może nawet miał pecha w rzutach, gdy do tych łapanek dochodziło). Nie jest też dobry w przekonywaniu innych. Próbuje i kiedy mu się nie udaje to mówi "A chrzanić to" i przechodzi do planu Z (w sprawie poszukiwanych osób). Oczywiście, nie zabije karczmarza, bo nie potrafi się z nim dogadać lub coś. Jest dobry w zabijaniu. Wie o tym. Skupił się na tym z powodu swego zobojętnienia. To jednak nie oznacza, że jest zwykłym mordercą. Próbuje przestrzegać prawo. Nie zabija bo chce, a bo musi. Czasami nawet zapyta jeśli ktoś zleci mu zabójstwo "Po co?", w sensie co zrobił, co ma to przysłużyć i tak dalej.

Gladin - 2010-11-15 21:27:45

a odczuwa wyrzuty sumienia, gdy kogoś (przypadkowo) zrani?

a co go powstrzymuje, przed zabiciem kogoś, aby posiąść pożądaną rzecz?

wcześniej łamał prawo, czemu teraz stara się go przestrzegać?

Havoc - 2010-11-15 22:34:55

"a odczuwa wyrzuty sumienia, gdy kogoś (przypadkowo) zrani?"
To przeprosi. Jeśli przypadkowo to zrobił, to znaczy że to był jego błąd. Za błędy się przeprasza lub je naprawia.

"a co go powstrzymuje, przed zabiciem kogoś, aby posiąść pożądaną rzecz?"
Jeśli będzie musiał wrócić do poprzedniego życia, czyli brak jakiegokolwiek zarobku na żywność i wodę, to tak będzie zmuszony (jak nie będzie miał innego wyjścia) zabijać. Na razie jego pożądaną rzeczą jest stabilne życie. Bez żadnych problemów.

"wcześniej łamał prawo, czemu teraz stara się go przestrzegać?"
Wcześniej żył na ulicy.

Gladin - 2010-11-15 22:39:50

Havoc napisał:

"a odczuwa wyrzuty sumienia, gdy kogoś (przypadkowo) zrani?"
To przeprosi. Jeśli przypadkowo to zrobił, to znaczy że to był jego błąd. Za błędy się przeprasza lub je naprawia.

Ale czy odczuwa wyrzuty sumienia?

Havoc - 2010-11-15 22:45:11

Gladin napisał:

Havoc napisał:

"a odczuwa wyrzuty sumienia, gdy kogoś (przypadkowo) zrani?"
To przeprosi. Jeśli przypadkowo to zrobił, to znaczy że to był jego błąd. Za błędy się przeprasza lub je naprawia.

Ale czy odczuwa wyrzuty sumienia?

Odpowie "Oj wybacz. Mój błąd." i tyle.

Gladin - 2010-11-15 23:09:35

traktuję to jako „nie”

No dobra, robimy Cię na razie neutralnego. Ale taki brak wyrzutów sumienia może łatwo zdemoralizować. Brak hamulców emocjonalnych może zaprowadzić Maksima nie tam, gdzie chcesz, aby trafił...

Havoc - 2010-11-15 23:25:18

Wiem.

Darth Misiekh - 2010-11-16 14:17:07

A teraz moje pytanie: w Aldorfie siedzimy już od jakiegoś czasu czy raczej dopiero do niego przybyliśmy ( jest mi to potrzebne do skończenia historii postaci ) oraz jaka pora teraz panuje tzn. zima, jesień, lato czy też wiosna?

Darth Misiekh - 2010-11-16 18:20:42

Broń no jasne, że kolejny topór

Gladin - 2010-11-16 18:30:21

nad porą roku się nie zastanawiałem, ale zima odpada
możemy założyć wiosnę

co do przybycia do Altdorfu
Maksim i Shull (dodatkowy gracz) są mieszkańcami.
Nobit i Gloid przybyli do miasta razem (a czemu, to już każdemu z osobna). Od razu wskazano wam dzielnicę, do której kierują się poszukiwacze przygód. Można tam znaleźć wsystko, co w takiej profesji jest potrzebne. Nocleg na każdą kieszeń, broń od najzwyklejszej po wybitnie rzadkie magiczne okazy, magiczne składniki, mikstury, pancerze, kowali, płatnerzy, rzemieślników. Tanie spelunki i burdele, oraz domy rozrywki na wysokim poziomie (chociaż nie ekskluzywne - te znajdują się w zupełnie innej dzielnicy). Dzielnica roi się też od łotrów wszelkiej maści - począwszy od drobnych kieszonkowców, poprzez paserów, aż do wysokiej klasy fałszerzy. Można też znaleźć tu pomoc medyczną. Generalnie wszystko, co jest potrzebne awanturnikom i - jak na stolicę przystało - w najszerszym wyborze. Wasze pojawienie się wzbudziło zaciekawienie - na pierwszy rzut oka widać, iż Gloid to desperat, o których mówi się, że są zabójcami trolli. Widok niezbyt rzadki w Altdorfie, ale zawsze przykuwa ciekawość. A jeżeli przybywa w towarzystwie elfa, który w dodatku paraduje z młotem bojowym, wieść o tym rozchodzi się szybko.
Ledwie zdążyliście zatrzymać się w Marzeniu Ściętej Głowy, gdy zahaczył was młody chłopak z propozycją pracy. Schull, bo tak chłopak ma na imię, zaproponował wam spółkę z łowcą nagród, Maksimem, celem zdobycia nagrody za uwolnienia kapłanki z rąk lokalnego tuza.

Maksim z kolei został namierzony wcześniej pełnomocnika zleceniodawcy. Rozpoczęli wstępne negocjacje, gdzie Maksim dowiedział się podstawowych informacji o zadaniu i zaczął negocjować nagrodę. Doszedł jednak do wniosku, że do tego zadania przyda mu się wsparcie. Skontaktował się z Schullem, młodym chłopakiem, którego wprowadzał w świat przestępczy zanim porzucił ten proceder. Schull dużo wiedział, co się w mieście dzieje i obiecał Maksimowi znaleźć odpowiednie, mało znane w mieście (taki był warunek postawiony przez zleceniodawcę) osoby, które nadałyby się do tego zadania. W zamian Schull ma wziąć udział w akcji na równych prawach i za równym wynagrodzeniem.

Tyle w tym momencie. Reszta na priva, możecie też pytać, jeżeli coś jest niejasne.

p.s. Nobit i Gloid przystali na propozycję i spotkali się razem z Schullem i Maksimem i zgodzili się razem pracować. Nocują w Marzeniu Ściętej Głowy, gdzie następnego ranka wszyscy razem mają się spotkać z pełnomocnikiem zleceniodawcy i zatwierdzić sprawę.

p.p.s. gdyby doszedł jeszcze jakiś gracz, powyższa historia może być trochę bądź bardzo zmodyfikowana

Havoc - 2010-11-16 19:19:01

Shull to kto? Jako gracz i postać? :P

Gladin - 2010-11-16 22:46:16

Shull to młody człowiek, gdzieś pomiędzy nastolatkiem a dorosłym, zajmuje się przeżyciem w wielkim mieście.
A jako grac - to nowa osoba, spoza forum.

Jeszcze jedno - macie do wyboru torbę albo plecak (Gloid może wybrać jeszcze worek) jako pojemnik na wasz dobytek. Proszę wybierać. Plecak jest najcięższy, ale można najwięcej do niego załadować. Torba i worek mają taką samą pojemność, ale worek jest cięższy.

Havoc - 2010-11-16 23:04:11

W torbie zmieszczę głowę? Jeśli tak to torba.

Darth Misiekh - 2010-11-17 06:40:33

A teraz najważniejsze pytanie: gramy na pełnej mechanice Warhammer`a 1edycji?

Gladin - 2010-11-17 14:40:08

o matko! pojęcia nie mam, co to jest pełna mechanika... ignoruję mechanikę wedle własnego uznania i w zależności od potrzeb; poza tym niewiele pamiętam z warhammera, bo ostatnio prowadziłem go z 10 lat temu, a zdążę sobie przypomnieć podstawy

a o co konkretnie chodzi?

głowę zmieścisz...

A przy okazji - nie ma ktoś z was dobrego mikrofonu, takiego, który mógłby zebrać dźwięki z całego pomieszczenia, żeby było słychać co kto mówił w trakcie sesji?

Havoc - 2010-11-17 14:52:59

Taki mikrofon pewno kosztuje z 200-300 złoty. :P Nie znam się na tym.

Darth Misiekh - 2010-11-17 14:56:32

Po prostu z tego co pamiętam to mechanika z 1 edycji była strasznie oklapana i z dużą ilością absurdów mechanicznych. ( Zdarzały sie takie momenty, że postaci mogły przyjmować ciosy i żadna szkoda się im nie działa ) Dlatego moje pytanie

Gladin - 2010-11-17 20:53:14

a tak, używam tego. Owszem, może się tak zdarzyć. Po to nosi się pancerz, by chronił przed atakami. Poza tym przez nic się nie dzianie rozumiemy również draśnięcia, które nie powodują obrażeń. Stąd wysoka wytrzymałość sprawia, że możemy przyjmować uderzenia i ciosy, które generalnie nie robią na nas wrażenia.

Oprócz Maksima ktoś jeszcze wybierze swoje nosidło?

Havoc - 2010-11-18 17:50:41

Gdzie gramy? :P

Gladin - 2010-11-18 19:53:36

u mnie
podam wam adres na e-mail

Gladin - 2010-11-18 21:49:08

Jak dobrze pójdzie, to do drużyny dołączy jeszcze elfi mag
historię tego, jak dołączy do drużyny, dorobię po pierwszej sesji, zobaczymy jak wyjdzie - jedna wersja, że dołączy razem z Nobitem i Gloidem, a druga wersja, że Shull i Maksim skaptują go jako wsparcie magiczne do tego trudnego zadania

Gladin - 2010-11-21 12:03:13

jak ktoś napiszcze raport z sesji, to dostanie dodatkowe punkty doświadczenia

Gladin - 2010-11-21 18:11:42

a, i kto chce kupić/sprzedać coś, to proszę to czynić na forum, że później nie tracić czasu na sesji

Darth Misiekh - 2010-11-24 22:36:46

Pogmerałem ostatno trochę po sieci i znalazłem info, że stolica Imperium - Altdorf liczy sobie coś około 105 000 mieszkańców

Gladin - 2010-11-25 21:52:33

to nieźle pojechali z ilością
a jakie jest źródło tej informacji?

Darth Misiekh - 2010-11-25 22:36:45

Źródłem informacji jest podręcznik Dziedzictwo Sigmara

Gladin - 2010-11-26 16:03:04

a to do której edycji warhammera?
Bo one dzieją się w różnych czasach, więc ludność mogła się zmienić między edycjami

Darth Misiekh - 2010-11-26 18:42:27

nie powiedzialbym by cos sie zmienilo poza mechanika i magia . . . wiem bo posiadam podrecznik i do pierwsszej i do drugiej edycji

Gladin - 2010-12-03 20:07:10

Proponuję termin 10-go grudnia (piątek) od 18:00.
Kto jest chętny?

Havoc - 2010-12-03 21:22:02

Może być.

Darth Misiekh - 2010-12-04 09:33:06

Ja odpadam gdyż nocki mam.

Gladin - 2010-12-04 10:30:17

a kiedy masz nocki?

Darth Misiekh - 2010-12-04 10:36:05

Co dwa tygodnie

Gladin - 2010-12-04 11:31:35

czyli 17-go by Ci pasowało? a w soboty też masz nocki?

Darth Misiekh - 2010-12-04 12:00:55

w soboty ogólnie nie pracuje ( no chyba że nadgodziny robie )
Ja robie na zmiany w odwrotnej kolejności niż ma to miejsce w większości firm czyli np. mam tydzień nocek ( od poniedziałku ) później mam popołudniówki ( znowu tydzień ) a na końcu dniówki ( kolejny tydzień ) i tak w kółko.
Czyli jedyny termin w piątek który mi pasuje i jest najbliższy to 14 stycznia oraz w weekendy.

Gladin - 2010-12-04 12:29:51

ok, kolejna propozycja terminu: 11-go, sobota, od 18:00.

Darth Misiekh - 2010-12-04 15:19:42

Mi pasuje

Havoc - 2010-12-04 15:29:19

Ok.

Gladin - 2010-12-05 20:25:03

dobra, czyli termin oficjalnie ustalony

Darth Misiekh - 2010-12-11 06:35:21

Nie wiem czy się dzisiaj pojawie gdyż po dzisiejszej noce spędzonej na dworze cholernie źle się czuje . . .

Gladin - 2010-12-11 14:16:50

jeżeli będzie 3 graczy, to sesja się odbędzie. Jeżeli będzie tylko dwóch, to raczej jej nie poprowadzę. Zakładając, że cała reszta będzie (Maksim, Nobi i Shull), to zagramy.

Przypominam też, że zakupy i sprzedaż robimy przed sesją na forum, nie w trakcie sesji.

Havoc - 2010-12-11 14:17:39

Maksim i Nobi będą.

Gladin - 2010-12-11 15:05:45

no to będzie minimum 3 graczy, bo Shull też będzie. Czyli gramy.

Gladin - 2010-12-16 21:24:12

nadal do gry przyjmuję kolejnych chętnych (1-2 osoby)

Gladin - 2011-01-03 19:28:24

propozycja kolejnego terminu:
14-go stycznia, piątek, 18:00
kto chce grać w tym terminie?

Havoc - 2011-01-03 20:15:59

Wstępnie mi pasuje.

Gladin - 2011-01-06 18:08:25

a pozostałym?

Darth Misiekh - 2011-01-06 18:22:04

Mi na razie trudno powiedzieć ( będę coś więcej wiedział po wtorku )

Gladin - 2011-01-08 09:39:56

Darth Misiekh napisał:

Pogmerałem ostatno trochę po sieci i znalazłem info, że stolica Imperium - Altdorf liczy sobie coś około 105 000 mieszkańców

wg dodatku do pierwszej edycji, Cienie nad Bogenhafen, Altdorf liczy 15'000 mieszkańców.
Musiał się rozrosnąć do drugiej edycji, wtedy miasta szybko rosły :)

Darth Misiekh - 2011-01-08 09:57:48

Mało to realistyczne by stolica miała tylko 15 tys mieszkańców ale ok jeżeli tak pisze. W takim wypadku dobrze że stworzyli 2 edycje :D

Gladin - 2011-01-08 11:49:07

wg wikipedii paryż miał w 1000r. 20'000 mieszkańców
200 lat później miał 110'000

pasowałoby do altdorfu między 1. a 2. edycją :)

Darth Misiekh - 2011-01-08 11:55:41

tyle tylko że Paryz nie miał do pomocy magii i bogów :P

Gladin - 2011-01-08 12:02:32

a świat nie miał najzadów chaosu, które trzebiły populację...

Darth Misiekh - 2011-01-08 12:08:45

największy najazd to był dopiero po pierwszej edycji :D trzeba też nadmienić, że między pierwszą a drugą edycją jest tylko 22 lat różnicy. ( patrząc na kalendarz ludzi )

Gladin - 2011-01-08 12:57:23

no to jak widać dzięki bogom i magii, miasta rozwijają się w szaleńczym tempie :)

Darth Misiekh - 2011-01-08 13:44:32

chyba raczej w króliczym xP

Gladin - 2011-01-12 17:21:28

Darth Misiekh napisał:

Mi na razie trudno powiedzieć ( będę coś więcej wiedział po wtorku )

to jak? piątek już za dwa dni. Komu pasuje granie, oprócz Maksima?

Darth Misiekh - 2011-01-12 17:30:46

mi też lecz tylko do 22

Gladin - 2011-01-13 11:18:39

trochę kiepsko, bo mi wyskoczyło, że mogę dopiero od 18:45.
Ta 22-ga to z powodów transportu, czy inne?
Możemy ew. zastanowić się nad sobotą 15-go alb 22-go.
Co z Nobitem, bo się nie odezwał?

Havoc - 2011-01-13 13:07:17

Sobiesław (Nobit) będzie.

Gladin - 2011-01-13 13:26:09

a jak wam pasują terminy alternatywne?

Havoc - 2011-01-13 14:28:48

W soboty? Ale od 20 dopiero. Nie chcę przerywać spotkań klubu. Nie wiem co z Sobiesławem.

Darth Misiekh - 2011-01-13 14:55:54

W piątek to jest spowodowane kursem w pracy który odbywa się w sobote z rana. Co do alternatywnych terminów po 15 odpada bo mam już inną sesje umówioną; 22 na razie ok.

Darth Misiekh - 2011-01-13 18:18:40

To jak będzie jutro ta sesja?

Gladin - 2011-01-13 18:19:42

hmm... to na razie trzymamy się wersji, że gramy jutro i umawiamy się na 18:30.
Proszę dookreślić kolor oczu i włosów waszych postaci (naturalny). Jak ktoś nie określi - losuję.
Poproszę też każdego o uzupełnienie historii waszych postaci - przynajmniej jedno zdanie.
Poproszę też o info, co chcielibyście dokupić do waszego wyposażenia - załóżcie 100zk na głowę (żeby nie trzeba było tego później robić w trakcie sesji, tylko żebyśmy zajęli się samą grą)

keelee - 2011-01-13 21:05:50

Jeśli dark ma problem z transportem to nie ma problemu bo jak go zawsze mogę podrzucić do domu :) a mi to tam powinno być ok w piątek

Darth Misiekh - 2011-01-13 21:43:33

tu nie chodzi o transport tylko o to bym wyspał się na 6 na kurs

keelee - 2011-01-13 22:54:38

Tu ci nie pomogę :P

Havoc - 2011-01-14 15:22:37

Darth nie będzie mógł przyjechać.

Gladin - 2011-01-14 15:44:19

no to gramy od 18:45

Havoc - 2011-01-14 18:30:52

Koszulka kolcza
25 bełtów
Plecak
Pięciometrowy Sznur

Gladin - 2011-01-26 18:36:02

Zastanawiam się nad terminem kolejnej sesji: albo 5-go lutego (sobota), albo 19-go lutego (sobota).
Od 20:00, jeżeli będzie klub, lub wcześniej, jeżeli spotkania nie będzie.
Jakieś preferencje z waszej strony?

keelee - 2011-01-27 00:34:29

4-6 lutego mnie niema

Havoc - 2011-01-27 01:17:31

Wstępnie 19-Lutego.

Gladin - 2011-01-30 22:28:18

Przypominam, iż są jeszcze wolne miejsca (mogę przyjąć 1-2 graczy)

keelee - 2011-02-01 20:41:03

Acha zwolnił mi się teraz ten weekend jak by co bo nigdzie nie jadę chyba że w niedzielę :)

Gladin - 2011-02-02 07:56:43

Teraz wolę już 19-go. Chyba, że ktoś woli 5-go od 19-go?

Havoc - 2011-02-15 16:58:01

Sesja dalej aktualna?

Gladin - 2011-02-15 17:02:41

jeżeli o mnie chodzi to tak, ale chętnię się dowiem, kto z was będzie?
i czy będzie klub w sobotę?

Havoc - 2011-02-15 17:20:18

Tak, więc sesje zaczniemy o 20 jak już.

keelee - 2011-02-16 10:18:37

Pasuje mi acha i jeszcze na dniach napiszę to zdanie o postaci :)

Gladin - 2011-03-08 08:13:34

Nie mamy jeszcze ustalonej godziny na piątek. Co powiecie na 18:00?

Havoc - 2011-03-08 10:43:47

Ten piątek? Mi pasuje.

Gladin - 2011-03-08 11:47:20

no ten, przecież na ten się wstępnie umawialiśmy

keelee - 2011-03-08 12:36:14

może być nawet wcześniej :)

Gladin - 2011-03-30 22:15:16

Ponieważ 8-9 kwietnia mam zajęty, możemy zagrać albo w ten łikend (1-go kwietnia :), albo 15-go.
Ponieważ walka z dużą ilością potworów ostatnio niezbyt dobrze mi wypadła, odpuściłbym sobie to na czas jakiś i znowu pozwolił wam chodzić gdzie chcecie i gadać z kim chcecie... do czasu, przynajmniej.

Ile osób jest niezrażonych ostatnią sesją i deklaruje przybycie i jaki termin wam bardziej pasuje?

Havoc - 2011-03-30 23:50:56

W ten weekend mi odpada. 15 jest możliwe.

Przemo - 2011-04-09 12:55:07

@Gladin: daj znać czy da się dołączyć.

Gladin - 2011-04-09 19:59:32

można się dołączyć; chętnie przyjmę jeszcze 1-2 graczy (do tych, którzy już grają). Zwłaszcza, że po ostatniej przygodzie drużyna nie jest w najlepszej formie :)

Podtrzymuję termin piątkowy, proponuję godzinę 18:00. Kto będzie?

@ Przemo - chcesz grać jakąś starą postacią, czy chcesz stworzyć nową? Jak starą, to potrzebuję komplet informacji, jeżeli nową, to info: rasa, profesja, przybliżony wiek - losuję co i jak i przesyłam ogólną informację. Potem ustalamy, jak wprowadzić postać do przygody.

Przemo - 2011-04-10 13:01:10

Dam jeszcze znać, bo się niefortunnie wstępnie umówiłem na ten sam piątek, ale może gość który miał prowadzić będzie chciał przyjść do ciebie jako gracz - w ten sposób miałbyś komplet. Jak się tylko coś dowiem dam znać. Zakładając, że bym grał postać będzie nowa - przejrzę kto już jest i spróbuję się wpasować.

Przemo - 2011-04-13 11:16:36

@Gladin:
Potwierdzam obecność w p-tek o 18-tej :D. Pytanie tylko gdzie gramy? W MOK'u?

Mam już ściągniętą podstawkę i chciałbym stworzyć nową postać, ale na sposób old-schoolowy, tzn. wszystko rzucań - losowa profesja i w ogóle :D - przeglądając podręcznik doszedłem do wniosku, że pewnych profesji się wśród graczy nie widuje, np. poganiacza mułów czy innego pasterza ;). Będzie spoko jak na coś takiego trafię. Daj znać czy to ci pasuje - kartę już druknąłem, a komplet info z historią podeślę dziś-później.

Gladin - 2011-04-13 13:11:43

gramy u mnie
wieczorem podeślę Ci namiary i rozlosowaną postać (ja losuję, ponieważ Ty otrzymujesz ode mnie statystyki w formie opisowej, nie w fromie liczb - w miarę rozwoju postaci poznajesz kolejnej swoje statystyki liczbowe).

Płeć, rasę i klasę też Ci losować?

Przemo - 2011-04-13 14:09:25

Chciałbym wg. standardowego schematu w książce, tj. myślę, że to będzie tak:

1) Sam wybieram rasę: Człowek, neutralny (jeżeli trzeba to określać). Płeć: facet.
2) Ty losujesz mi statsy i wszystko inne co z założenia się losuje lub da losować (waga i wzrost chyba).
3) Na podstawie statsów określ mi do jakich klas zawodowych mam dostęp.
4) Wybieram sobie jedną z nich (napisz mi co mogę wybrać).
5) Jak już wybiorę to wylosuj mi profesję i dodatkowe umiejętności (zależne od rasy i klasy, jak pamiętam).

Jeżeli profesja ma coś do wyboru, to chciałbym to móc wybrać, np. kiedy byłbym cyrkowcem, to chciałbym wybrać jego rodzaj (tam jest tego od cholery).
Albo kiedy jest zapis przy umiejętnościach w stylu "bardzo silny lub mocna głowa" (chyba takie rzeczy się zdarzają) - daj znać co tutaj można zrobić (ew. to wylosuj, tutaj upierać się nie będę).

Daj znać jak już będę mógł wybrać klasę zawodową.

Gladin - 2011-04-13 19:23:43

Przemo, masz na mejlu.
Zapomniałem, że chciałeś wybrać klasę i Ci ją rozlosowałem. Ale możesz wybrać inną i wtedy przelosuję Ci profesję.

Przemo - 2011-04-14 07:48:34

Nie ma problemu - pasuje mi profesja i klasa :D - szczegóły na mailu.

keelee - 2011-04-15 17:30:33

Ja niestety dziś odpadam na sesji bo muszę pozałatwiać trochę rzeczy. To jest moja pierwsza nieobecność więc mam nadzieję że wybaczycie :), obiecuję że ostatnia.

Mój elfik może odpoczywać po ciężkim maratonie:).

Żałuje tylko że nie poznam nowych graczy no cóż następnym razem.

Gladin - 2011-04-15 22:41:59

Maksim odtransportował Nobita do klasztoru Le Maisontal celem otrzymania pomocy medycznomagicznej. Przy okazji ma za zadanie pozyskanie zbrojnej pomocy do zażegnania problemu szkieletów.

Tymczasem do wioski przybył najpierw Phil z Leą, który po jakimś czasie znalazł wspólny język z Shullem (obaj pochodzą z Altdorfu i przelotnie kiedyś się spotkali).

Drugiego dnia, do Frugelhofen przybyła Elena, pełnomocnik Sareta, celem sfinalizowania trasakcji...

a oprócz tego było trochę scenek rodzajowych z udziałem BNów

Gladin - 2011-04-27 19:56:26

Na kolejny termin proponuję piątek 13-go (maja), godzina 18:00.
Kto jest za?

Przemo - 2011-04-30 14:21:25

Mi pasi.

Havoc - 2011-05-01 00:33:52

Wstępnie pasuje.

Gladin - 2011-05-11 10:32:59

Kogo mogę liczyć na piątek?

keelee - 2011-05-11 18:45:23

Mnie myśle że też :)

Przemo - 2011-05-11 18:56:17

Obecny.

Przemo - 2011-05-11 20:45:32

Kur... ...de. Właśnie się dowiedziałem, że nie będzie mnie jednak. Przepraszam za kłopot i mam nadzieję, że dacie radę zagrać. Postać zostawiam do dyspozycji MG.

Gladin - 2011-05-12 21:30:17

Maksim?

Havoc - 2011-05-13 00:58:58

Spróbuje się pojawić. Jeśli nie otrzymam rzeczy na prace licencjatką, to będę miał wolny piątek.

Gladin - 2011-05-13 09:31:50

Shulla nie będzie, bo jest chory.
Więc jak Ciebie nie będzie, to zostaje tylko Nobit.
W sumie mogę mu zrobić sesję jeden na jeden, jak dochodzi do siebie w klasztorze, ale wtedy zaczęlibyśmy o 20:00 i zrobili sobie taką krótszą sesję 2-3 godzinną - jak Nobit chce.
Jeżeli Maksim będzie, to gramy normalnie.

Havoc - 2011-05-13 14:55:19

Nie będzie mnie jednak.

Gladin - 2011-05-13 15:03:29

Nobit, to daj znać, co robimy

keelee - 2011-05-13 15:22:41

Nie robimy sesji.

Gladin - 2011-05-13 16:12:27

No dobra.
To co powiecie na kolejny piątek, też 18:00? Lub następny?

Havoc - 2011-05-13 17:43:23

Wszystko zależy od moich studiów. Najczęściej będę wiedział w dzień lub przed.

Gladin - 2011-05-13 18:51:13

to kwestia piątków, czy generalnie każdego dnia tak samo?

Havoc - 2011-05-13 19:04:29

Od niedawna każdy dzień.

keelee - 2011-05-18 22:40:09

Ja chyba niemogę w piątek być

Gladin - 2011-05-19 12:49:27

Przemo?

keelee - 2011-05-19 13:34:16

No chyba mi się zwolnił termin w piątek już raczej powinnienem być :)

Gladin - 2011-05-19 14:46:17

To możemy grać w piątek, u Shulla (u mnie jest remont). O 18:00.
Zainteresowanym podeślę adres.

Havoc - 2011-05-20 11:44:43

Wszystko wskazuje, że też będę.

Gladin - 2011-05-22 15:10:33

Nobit, dostępne dla Ciebie profesje wyjściowe:
Chłop
Handlarz
Pilot
Przemytnik
Żeglarz

Profesje klasowe:
Drwal
Gajowy
Górnik
Kłusownik
Łowca nagród
Myśliwy
Mytnik
Pasterz
Poganiacz mułów
Poszukiwacz złota
Przepatrywacz
Przewoźnik
Rolnik
Strażnik dróg
Szczurołap
Traper
Woźnica

Możesz też zebrać jeszcze 60pkt (jedna sesja to załatwi) i wybrać dowolną profesję podstawową.
Jeżel któraś Cię zainteresuje i będziesz chciał poczytać o niej więcej, a nie będziesz miał danych - daj znać, powiem Ci co i jak

Gladin - 2011-05-22 21:28:45

Np. handlarzem mógłyś chcieć zostać, bo wiecie, że wasz niziołek ostro handluje. Pod tą przykrywką może udałoby się jakoś do niego dotrzeć?
Podobnie przemytnik. Poniekąd też handlowiec.

Łowca nagród to profesja bezproblemowa. W końcu polujecie na na niego, no nie?

Do innych też wymyślę fabułę. Wybierz co chcesz, znajdziemy dobe uzasadnienie.

keelee - 2011-05-22 22:42:13

To ja bym poprosił o więcej szczegółów na temat żeglarza i handlarza zrezygnowałem z pomysłu robienia wojownika z jedną ręką :)

Gladin - 2011-05-24 21:23:50

Handlarz - profesja podstawowa
W miastach i miasteczkach mieska wystarcająca liczba ludzi, aby handlarze mogli zakładać małe sklepy lub ustawiać stragany na placach targowych. Tak więc zamiast prowadzić życe wędrownego kramarza, czekają, aż klienci przyjdą do nich. Niektórzy z handlarzy stają się całkiem bogatymi osobami, posiadającymi więcej niż jeden sklep i status społeczny odpowiadający pozycji drobnych kupców. Życie handlarza płnie powoli, ożywiane jest jedynie przez okazjonalne kradzieże lub wizyty reketerów. Znane są wypadki, że handlarze, tęskniąć do dramatycznych przeżyć lub szybkich i dużych zysków przeistaczają się w poszukiwaczy przygód.

Nowe dostępne rozwinięcia (dla Nobita):
+10 Walka wręcz
+10 Inteligencja
+10 Ogłada

Nowe dostępne umiejętności (dla Nobita):
targowanie się
gadanina
prawo
monetoznawstwo
szacowanie

Dostępne profesje wyjściowe:
Złodziej - skrawkarz (profesja podstawowa)
Paser (profesja zaawansowana)
Kupiec (profesja zaawansowana)

Gladin - 2011-05-24 21:30:49

Żeglarz - profesja podstawowa
Wielu ludzi żyje z pracy na morzu: rybacy, kupcy, a nawet niektórzy królowie, ale najbardziej z morzem związani sa rzecz jasna żeglarze. Jednak ich życie, czy to na pokładzie statku kupieckiego, czy to na pokładzie wojennego okrętu, jest trudne i często brutalne. W rezultacie żeglaze zachowują się głośno i zuchwale, lubią się przechwalać, wrzeszczeć i śpiewać, a także wszczynać bójki, co często przeszkadza innym ludziom. Nadużywają tanich alkoholi, więc każdy bohater z tą profesją ma 5% szans, że jest alkoholikiem. Jako doświadczone wilki morskie, żeglarze świetnie walczą na lądzie i morzu, a nagle wybuchające bijatyki  na pokładzie czy na nabrzeżu zdarzają się nadzwyczaj często.

Nowe dostępne rozwinięcia (dla Nobita):
+10 Walka wręcz
+10 Umiejętności strzeleckie
+1 Żywotność
+10 Inicjatywa
+1 Atak

Nowe dostępne umiejętności (dla Nobita):
bijatyka
mocna głowa
silny cios
uniki
wiosłowanie

Dostępne profesje wyjściowe:
Gawędziarz (profesja podstawowa)
Handlarz niewolników (profesja zaawansowana)
Kapitan (profesja zaawansowana)
Pilot (profesja podstawowa)
Przewoźnik (profesja podstawowa)
Przemytnik (profesja podstawowa)

Gladin - 2011-06-01 19:36:01

Propozycja terminu: 18-go czerwca, sobota.
Godzina 18:00, ew. 20:00 (w zależności od spotkania klubu i tego, kto się zdeklaruje, że będzie).

Kto jest chętny?

Havoc - 2011-06-01 20:30:26

18 nie mogę. 25 bardziej.

keelee - 2011-06-02 10:16:59

25 mi też pasuje bo 18 jest dla mnie zmasakrowany tak wogole to wybralem handlarza

Gladin - 2011-06-02 16:40:29

25-go odpada.
17-go? 19-go?

Może 23-go, albo 24-go, ale tutaj nie mam pewności na dzień obecny.

keelee - 2011-06-02 17:07:02

dobra moja propozycja zostawmy to narazie za dwa tygodnie porozmawiajmy o tym bo ja mam teraz z pawełem obronę więc dlatego nam czasu brakuje

Gladin - 2011-06-02 17:20:12

ok

Gladin - 2011-06-21 22:33:24

gramy w tym tygodniu?
w grę wchodzi czwartek albo sobota

GotLink.pl