Portal Społecznościowy Klubu "Chimera" Kędzierzyna-Koźla
God of RPG
Opowiadamy historię o bohaterach by pamiętać,
że my też możemy być wielcy
Tao Shinsei
Pozwoliłem założyć sobie ten temat gdyż przypuszczam, że nie wszystkim było dane zaznajomić się z tym przepięknym systemem jakim jest Legenda Pięciu Kręgów.
Gracze wcielają się w szlachetnie urodzonych przedstawicieli stanu samurajskiego, przedstawicieli jednego z siedmiu wielkich klanów lub licznych klanów pomniejszych. Kładzie to duży nacisk na specyficzny etos i system zachowań postaci związany z kodeksem Bushido. Mieszkańcy Rokuganu - krainy fantasy będącej mieszanką feudalnej Japonii, Chin oraz innych wschodnich kultur widzianych przez pryzmat człowieka zachodu.
Klany i wpływowe osoby zmagają się o jak największe wpływy, knują intrygi, często wykorzystują w tym celu podlegających im samurajów. Sami samurajowie, gdy tylko nie wykonują poleceń przełożonych, zajmują się doskonaleniem swoich umiejętności; poezją, sztuką rozmowy, składania papieru, szermierką, polowaniem. Samurajowie, którzy zostali pozbawieni swojego miejsca w "niebiańskim porządku" zwani są Roninami - ludźmi fali, najczęściej borykają się ze złą sytuacją materialną i niechęcią społeczności, w której każdy komuś służy, z wyjątkiem samego Cesarza.
Istnieje siedem wielkich klanów:
• Klan Feniksa – Klan którego założyciel spisał przebieg rozmowy Shinsei z Cesarzem - traktat ten jest najważniejszą pozycją kształtującą umysłowość znakomitej większości mieszkańców Rokuganu. Większość Feniksów to shugenja - kapłani potrafiący prosić duchy (kami) o pomoc pod różnymi postaciami. Barwy tego klanu to czerwony i żółty.
• Klan Kraba – Samurajowie tego klanu w większości oddają się obronie Muru Kaiu - wielkiego muru na południu krainy zbudowanego dla obrony przed potworami nasyłanymi na Rokugan przez złego Fu Lenga. Barwy tego klanu to czarny i granatowy.
• Klan Lwa – Założyciel tego klanu spisał kodeks bushido - będący wytycznymi do postępowania dla każdego honorowego Samuraja. Klan Lwa dysponuje największą armią w Rokuganie. Barwy tego klanu to brązowy i żółty.
• Klan Jednorożca – Pod wodzą pani Shinjo przedstawiciele ludu Ki-Rin (później nazwanego klanem Jednorożca) wyruszyli poza Rokugan by odkryć tajemnice świata. Po kilkuset latach nieobecności powrócili niemal jako zupełnie obcy. Dziś wciąż "nadrabiają zaległości" próbując dostosować się do kultury swoich dawnych braci. Barwy tego klanu to fioletowy i złoty.
• Klan Skorpiona – Przedstawiciele tego klanu kryją twarze za maskami. Maski są tradycją nawiązującą do założyciela i symbolizują, że osobie za maską nie wolno ufać. Klan Skorpiona słynie z wspaniałych dyplomatów. Jego barwy to czerwony i czarny.
• Klan Smoka – Klan ten zamieszkuje góry na północy Rokuganu. Uchodzą za najbardziej tajemniczy i zagadkowy z klanów. To tutaj narodziła się szkoła szermierki, której adepci walczą dwoma mieczami jednocześnie. Barwy tego klanu to zielony i złoty.
• Klan Żurawia – Klan dyplomatów, artystów i szermierzy. Pławiące się w bogactwie Żurawie, słynące z tych trzech rzeczy należą do najbardziej wpływowych w Rokuganie. Barwy tego klanu to niebieski i srebrny
Info zaczerpnięte z wikipedii
To są chyba najbardziej istotne na początku informacje które powinniście znać. No więc jedziemy dalej:
W samej grze mamy do wyboru dwie profesje bushi ( wojownika ) oraz shugenja ( mago-kapłana). Wraz z dodatkami poświęconym klanom dochodzą też i inne profesje jak na przykład wytatuowani mnisi zwani ise-zumi albo łowcy Kuni.
Sam system opiera się na kostce k10 oraz testach opartych na zasadzie cecha + umiejętność daje ci pule przeciwko danemu stopniowi trudności.
Tyle tytułem wstępu. Jeżeli komuś już cisną się jakieś pytania to proszę walić śmiało. Jutro lub może jeszcze dzisiaj postaram się przedstawić Bushido oraz Roninów.
Offline
God of RPG
Ej zdecydujcie się ładnie na jeden klan. Jest atut który pozwala szkolić się w Technice innego klanu
Greyu: Techniką Klanu Smoka jest walka całym daisho ( obydwa miecze ) daje im to plus do KP ( pierwszy poziom ) dodatkowy atak bronią ( drugi poziom ) utrudniać lub ułatwiać rzucanie czaru przez shugenja ( trzeci poziom ) jeżeli od ciosu bushi zginie przeciwnik to nie liczy się go jako ataku ( czwarty poziom ) no ijako jedyni dochodzą do trzech ataków ( piąty poziom )
Havoc ty kaleke chcesz sobie zrobić? Na dodatek bez jednej ręki? Ty napewno chcesz tym grać . . .
Offline
God of RPG
Każdy klan walczy jedną kataną, nawet smoki. Tyle tylko że one dodatkowo urzywają wakizashi. Niektóre inne Klany też mogą zadawać po dwa ataki ale tylko Smoki mają możliwość wyprowadzenia aż trzech.
Offline
God of RPG
Patrz Greyu każdy klan ma swoją szkołę w której się specjalizuje i za jednych z najpardziej poważanych szkół uwarza się Smoki i Żurawie. Chociaż według mnie najlepsi są Kraby Ale tak czysto na jedną to chyba nie ma bo każdy używa jednej ( poza oczywiście Smokami )
Ostatnio edytowany przez Darth Misiekh (2010-08-23 20:48:43)
Offline
Darth Misiekh napisał:
Havoc ty kaleke chcesz sobie zrobić? Na dodatek bez jednej ręki? Ty napewno chcesz tym grać . . .
Tak. Chcę zrobić samuraja, który walczy jedną ręką/kataną.
Offline
God of RPG
Bardzo długo bo do tego potrzeba strasznie dużo PD a co za tym idzie sesji . . .
Żurawie: 1. możesz dodać swoją wartość dobywania broni do Inicjatywy 2. możesz podnieść swoją wartość KP w pojedynku samurajskim 3. możesz wydawać więcej niż jeden punkt pustki w pojedynku 4. dwa ataki 5. możesz być tak szybki że zatakujesz przeciwnika nim na dobre rozpocznie się walka - tylko w pojedynku
Kraby: 1. dodajesz do wartości obrażeń i trafienia swój krąg ziemi oraz nie masz minusów za noszenie pelnej zrboi 2. potrafisz zignorować jedno obrażenie po zdanym teście 3. dwa ataki 4. otrzymasz obrażena ale w zamian dostaniesz plusy do ataku i obrażeń 5. możesz wykonać akcje nawet jeżeli nie pozwala ci na to stan zdrowia
Havoc bo nie wiem czy dobrze rozumiem: ty dobrowolnie chcesz zrezygnować z jednej ręki? I godzisz się na minusy z tego wynikające?
Offline
Darth Misiekh napisał:
Havoc bo nie wiem czy dobrze rozumiem: ty dobrowolnie chcesz zrezygnować z jednej ręki? I godzisz się na minusy z tego wynikające?
I jednego oka. Tak dobrowolnie. Taką mam koncepcje postaci. Chciałbym taką postacią zagrać.
Offline
Te Kraby mogą być fajne, czy one już na początek dostają pełną zbroję? Nadal się zastanawiam nad tymi smokami, możliwość atakowania trzy razy kusi, wtedy nawet obrony nie trzeba hehe
Offline