RPGKK - Portal Społecznościowy Klubu "Chimera" Kędzierzyna-Koźla

Portal Społecznościowy Klubu "Chimera" Kędzierzyna-Koźla

Ogłoszenie

Polecam wykorzystywanie "Pokaż nowe posty od ostatniej wizyty" lub przeglądanie tych for, które mają podfora, ponieważ forum wyżej (np. DnD) nie wyświetla na głównej stronie czy coś nowego jest w podforach (np. DnD - Mechanika). W razie problemów z rejestracją, proszę pisać pod gg 6588239 (niewidoczny). Usuniecie Ciasteczek powinno pomóc, jeśli konto się nie chce zarejestrować.

#46 2010-08-24 20:51:38

UUkasz

Prawdziwy Gracz

9188979
Skąd: Otchłań
Zarejestrowany: 2010-03-21
Posty: 209
Punktów :   

Re: Legenda 5 Kręgów by Darth Misiekh

No ale to chyba dobrze ze ma łatwo, Żurawie są takie że wszędzie się pchają , wszystko muszą wiedzieć pierwsi,  i mają sporą przychylność cesarza w dyplomacji.


Might always has a right!

Offline

 

#47 2010-08-24 20:53:20

 Havoc

Admin

6588239
Skąd: Pogorzelec
Zarejestrowany: 2009-08-09
Posty: 1286
Punktów :   

Re: Legenda 5 Kręgów by Darth Misiekh

No właśnie... nie jest dobrze. Wolę gdy jest ciekawie, że musimy dodatkowo zabiegać o kogoś względy, a nie "O to Żuraw!".

Offline

 

#48 2010-08-24 20:53:40

 Greyu

Hobbista

1323778
Call me!
Skąd: Koźle
Zarejestrowany: 2010-02-20
Posty: 476
Punktów :   

Re: Legenda 5 Kręgów by Darth Misiekh

Ok, zmniejszyłem listę do Smoka bądź Lwa. Krab nie pasowałby mi do koncepcji postaci.

Offline

 

#49 2010-08-24 20:55:40

 Havoc

Admin

6588239
Skąd: Pogorzelec
Zarejestrowany: 2009-08-09
Posty: 1286
Punktów :   

Re: Legenda 5 Kręgów by Darth Misiekh

Darth... nie będę mógł używać technik Smoka nie mając ręki, nie? xD

Offline

 

#50 2010-08-24 20:57:33

 Darth Misiekh

God of RPG

18220393
Skąd: Blaszka/Korribian
Zarejestrowany: 2009-12-26
Posty: 1032
Punktów :   

Re: Legenda 5 Kręgów by Darth Misiekh

Dalej nie dowiedziałem jak wy widzicie sesje. Wolicie więcej dyplomacji i główkowania czy raczej tnij i zabijaj.
Dodatkowo moje pytanie: chcecie cos bardziej przypominającego feudalną Japonie czy może raczej japońskie fantazy ( unikanie miecza na porządku dziennym, ludzi wdrapujących ię po pionowych ścianach - coś bardzo podobnego do takich fimów jak Przyczjony Tygrys, Ukryty Smok, Dom Latających Sztyletów. Miecz Prawdy. Wojownik bez Strachu )


Życie nie jest sprawidliwe. Co nie oznacza, że nie możnesz wygrać.

Moja skromna lista gier planszowych
Moja skromna lista gier RPG

Offline

 

#51 2010-08-24 20:58:25

 Havoc

Admin

6588239
Skąd: Pogorzelec
Zarejestrowany: 2009-08-09
Posty: 1286
Punktów :   

Re: Legenda 5 Kręgów by Darth Misiekh

Pół na pół?

Offline

 

#52 2010-08-24 21:00:15

 Greyu

Hobbista

1323778
Call me!
Skąd: Koźle
Zarejestrowany: 2010-02-20
Posty: 476
Punktów :   

Re: Legenda 5 Kręgów by Darth Misiekh

Pół na pół. A co do stylu to ten drugi, bardziej widowiskowy.

Offline

 

#53 2010-08-24 21:01:00

 Darth Misiekh

God of RPG

18220393
Skąd: Blaszka/Korribian
Zarejestrowany: 2009-12-26
Posty: 1032
Punktów :   

Re: Legenda 5 Kręgów by Darth Misiekh

No raczej nie bo do wszystkich potrzebujesz drugiej ręki


Życie nie jest sprawidliwe. Co nie oznacza, że nie możnesz wygrać.

Moja skromna lista gier planszowych
Moja skromna lista gier RPG

Offline

 

#54 2010-08-24 21:01:44

 Greyu

Hobbista

1323778
Call me!
Skąd: Koźle
Zarejestrowany: 2010-02-20
Posty: 476
Punktów :   

Re: Legenda 5 Kręgów by Darth Misiekh

http://www.google.pl/imgres?imgurl=http … 80&bih=923


Havoc, jest wyjście . (Ilustracja została wykonana przez kogoś na konkurs dotyczący wizerunku asasyna w różnych epokach historycznych)

Offline

 

#55 2010-08-24 21:04:19

 Havoc

Admin

6588239
Skąd: Pogorzelec
Zarejestrowany: 2009-08-09
Posty: 1286
Punktów :   

Re: Legenda 5 Kręgów by Darth Misiekh

Zrobi się postać na spotkaniu. Taka moja decyzja. Tam wszystko ustalimy.

Offline

 

#56 2010-08-24 21:08:30

UUkasz

Prawdziwy Gracz

9188979
Skąd: Otchłań
Zarejestrowany: 2010-03-21
Posty: 209
Punktów :   

Re: Legenda 5 Kręgów by Darth Misiekh

Ja tak samo sądzę że dogadamy się na spotkaniu.


Might always has a right!

Offline

 

#57 2010-08-25 00:00:19

 Darth Misiekh

God of RPG

18220393
Skąd: Blaszka/Korribian
Zarejestrowany: 2009-12-26
Posty: 1032
Punktów :   

Re: Legenda 5 Kręgów by Darth Misiekh

pragne poiformowac ze na sobotnim spotkaniu bede tylko godzine .


Życie nie jest sprawidliwe. Co nie oznacza, że nie możnesz wygrać.

Moja skromna lista gier planszowych
Moja skromna lista gier RPG

Offline

 

#58 2010-08-25 18:43:58

 Darth Misiekh

God of RPG

18220393
Skąd: Blaszka/Korribian
Zarejestrowany: 2009-12-26
Posty: 1032
Punktów :   

Re: Legenda 5 Kręgów by Darth Misiekh

No to dzisiaj kolejna część informacji z życia samuraja.

Bushido: Dusza samuraja:



   Jest to zbiór zasad moralnych do którego stosują się wszyscy samurajowie.

Odwaga:

   Samuraj powinien być gotów w każdej chwili oddać życie za swojego daimyo. Obywalete Szmaragdowego Cesarstwa wieżą w reinkarnację, a co więcej, sądzą, że ich czyny w tym życiu będą miały wpływ na tysiąc następnych. Dlatego też samurajowi tak małą wagę przywiązują do swojego bezpieczeństwa wierząc, że śmierć w obronie pana zapewni im lepszą pozycję w przyszłym życiu.

Lojalność:

   Nadzieja na lepsze życie Niue jest jedyną przyczyną, dla której samurajowie lekceważą sobie własne bezpieczeństwo – wiedzą, że jeśli polegną w obronie swego pana, ten  będzie łaskawy dla ich rodziny. Lojalność jest układem z którego, korzystają obie strony. Często zdarza się, że samurajowie oddają życie  by zwiększyć znaczenie swojej rodziny, uważają ją bowiem za najcenniejszą rzecz na świecie. Bez rodziny życie samuraja jest bezwartościowe.

Szczerość:

   Człowiek szczery nie musi być uczciwy, tylko na takiego ma wyglądać. Samuraj powinien kłamać, by Bronic honoru swojej rodziny i dlatego w sądzie zeznania rodziny nie są uważane za wiarygodne. Oczywiście przywiązanie do pozorów nie oznacza kłamliwości – jeśli samuraj da słowo tylko śmierć może powstrzymać go przed jego dotrzymaniem.

On:

   Obywatele Cesarstwa  bardziej cenią sobie pozory niż prawdę. Uprzejmość i szacunek wobec innych może samurajowi dać wiele korzyści,  zaś jej brak może kosztować go życie. Głównym powodem jest idea „On” która najlepiej można tłumaczyć jako „szacunek” lub „twarz”. Jest to  coś w rodzaju miernika prestiżu jakim człowiek cieszy się wśród przedstawicieli swego stanu.  Samuraj który straci On okrywa się hańbą, którą może zmazać jedynie seppuku.

Samodoskonalenie:

   Samuraj zawsze Musil dążyć do mistrzostwa we wszystkich dziedzinach swego życia, nawet tych które nie wiążą się z wojną

Pojedynek:

   Samurajowie bardzo często stają do pojedynków, nie wszystkie jednak kończą się śmiercią jednego z oponentów, ba wielu wojowników uważa  niepotrzebny rozlew krwi przynosi hańbę ich mieczom.

Zemsta:

   Gdy członek rodziny samuraja – włączając w to jego sensei i daimyo – zostanie zabity, każdy krewny może udać się do pana zabójcy i poprosić na przyzwolenie  w celu dokonania zemsty, chodź największe prawo do dokonania zemsty ma zawsze pierworodny. Gdy ktoś zabije członka innej rodziny ze swego klanu, mściciel zwraca się wówczas do własnego daimyo, jeśli jednak zabójca i ofiara należeli do różnych klanów, procedura jest nieco inna. ( np. samuraj Klanu Smoka został zabity przez wojownika Klanu Lwa. W takim wypadku bracia ofiary zwrócić się do daimyo Klanu Smoka który z kolei prosi daimyo Klanu Lwa o zezwolenie na pojedynek.

  Przechwałki:

   Samurajowie często przechwalają się przed przeciwnikiem którym przyjdzie im się mierzyć. Ma to na celu zastraszenie przeciwnika.  Przechwalanie jest też sposobem na wyzwanie przeciwnika na pojedynek.

Miecze:

   Gdy samuraj odwiedza dom przyjaciela, zostawia miecze przed wejściem, jeśli jednak przybywa w gościnę do nieznajomego lub wroga zawsze zabiera miecze ze sobą. Gdy gospodarz przywita gościa i zasiądzie  wraz z nim w głównej Sali, gość wyjmuje ostrza zza obi ( pas za którym nosi się daisho ) i kładzie je po lewej lub prawej stronie. To jak je położy oznacza różne rzeczy. Jeżeli po lewej to, tak by było łatwo mu po nią sięgnąć pokazuje, że nie ma zaufania do osoby którą właśnie odwiedził. Jeżeli po prawej po prawej, demonstruje zaufanie. Samuraj który kładzie miecze obok siebie i zwraca ich rękojeść w stronę pana domu pokazuje tym, że gardzi jego umiejętnościami fechtunku i nie uważa go za godnego przeciwnika.

   Katane nosi się za obi , ostrzem w dół ( tak by saya czyli pochwa nie dotykała ostrza i go nie tępiła )

No to pozostała nam już tylko etykieta


Życie nie jest sprawidliwe. Co nie oznacza, że nie możnesz wygrać.

Moja skromna lista gier planszowych
Moja skromna lista gier RPG

Offline

 

#59 2010-08-26 18:26:36

 Darth Misiekh

God of RPG

18220393
Skąd: Blaszka/Korribian
Zarejestrowany: 2009-12-26
Posty: 1032
Punktów :   

Re: Legenda 5 Kręgów by Darth Misiekh

No to jedziemy z ostatnia porcją informacji które powinniście znać na początek Wiem łącznie jest tego dużo ale na początku będę dla was wyrozumiały w tych sprawach


Etykieta:



    Szmaragdowe Cesarstwo to kraj obsesyjnie przywiązany do etykiety, w którym najdrobniejsza nawet czynność jest wykonywana w określony sposób.

Pozory i Prawda:



   W Rokuganie mówienie prawdy uchodzi za objaw złych manier, liczy się bowiem wyłącznie to co można dostrzec. Samuraj może być pijakiem, hazardzistą czy kobieciarzem – dwór nie dba o to dopóty, dopóki udaje mu się zachować dyskrecję. Publiczne obnażanie czyich słabości  sprowadza hańbę na oskarżonego, oskarżającego i ich rodziny.

   Oczywiście wszyscy Rokugańczycy wiedzą, że wielu samurajów to nędznicy, nikt jednak o tym nie mówi , bojąc się utraty twarzy. Wielbi się jednak tych którzy za sprawą sprytu potrafili poskromić brutalnych samurajów, nie narażając przy tym honoru swych rodzin.

Podarunki:



   Ofiarowanie podarunku jest szalenie sformalizowaną i niezwykle honorową praktyką, a sposób w jaki Rokugańczyk ofiarowuje prezent informuje o szacunku, którym darzy obdarowanego i mówi, czy ofiarodawca jest mu przyjacielem, czy najgorszym wrogiem. Gdy ktoś zostaje obdarowany powinien jak najszybciej wywdzięczyć się prezentem o podobnej wartości, nie powinno się więc ofiarować darów, za które przyjmujący je człowiek nie może się zrewanżować ( stanowi to bowiem dla niego obrazę )

   Ofiarowanie daru jest skomplikowanych rytuałem, którego należy przestrzegać. Gdy ofiarodawca przekazuje podarek, obdarowany powinien dwa razy odmówić jego przyjęcia, by darczyńca mógł trzykrotnie potwierdzić swoje intencje.

   Podarki mogą być bardzo kosztowne, choć najwyżej ceni się te które mają dla ofiarodawcy wartość sentymentalną.

Kłanianie się i klękanie:



   Zawsze kłaniaj się ludziom swojego stanu ( samuraj innemu samurajowi, heimin innemu Heimitowi ) Zawsze klękaj przed większym od siebie – samurajowie klękają przed swoimi daimyo, a heimini przed samurajami. Gdy kłaniasz się ludziom przewyższającym cie stanowiskiem kłaniaj się odrobinę niżej niż on ( oznacza to szacunek dla niego )

   Samurajowie i eta ( podludzie ) kłaniają się jednako przed świątyniami Bogini Słońce.


No to już jest na tyle ( przynajmniej te najważniejsze ) Prosiłbym byście się przed grą zapoznali z informacjami które tu zamieściłem by podczas sesji nie wyższło, że jesteście barbarzyńcami . . .

Ostatnio edytowany przez Darth Misiekh (2010-08-26 18:27:22)


Życie nie jest sprawidliwe. Co nie oznacza, że nie możnesz wygrać.

Moja skromna lista gier planszowych
Moja skromna lista gier RPG

Offline

 

#60 2010-08-28 19:53:04

 Havoc

Admin

6588239
Skąd: Pogorzelec
Zarejestrowany: 2009-08-09
Posty: 1286
Punktów :   

Re: Legenda 5 Kręgów by Darth Misiekh

5 Września (Niedziela) o 15?

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
GotLink.pl