Portal Społecznościowy Klubu "Chimera" Kędzierzyna-Koźla
God of RPG
Ustalmy jakies fakty:
z tego co zauważyłem to w grę wchodzą Smoki, Kraby, Żurawie i Skorpiony.
Offline
God of RPG
Tak jak obiecywałem wstawie wam trochę info które każdy samuraj musi znać. ( Wymaga tego nawet sam podręcznik )
Zaczniemy może trochę od Życia Samuraja gdyż nie każdy europejczyk wie jak ono przebiegało.
Narodziny i Dzieciństwo:
Dziecko od początku swojego narodzenia jest członkiem kasty swojego ojca lub matki, a jego dzieciństwo bardzo odbiega od znanego nam modelu zachodniego. Dzieciak nie staje się dorosły dopóki nie przejdzie ceremonii Gempukku. W wieku siedmiu lat zostaje wysłany do szkoły, gdzie przez wiele wiosen uczy się zasad obowiązujących jego stan i umiejętności związane z jego przyszłą profesją.
Ceremonia Gempukku lub czas pełnoletniości:
Młody samuraj uczy się historii, szermierki, języka, taktyki i filozofi. Nauka taka trwa zazwyczaj około dziesięciu lat. W czasie tym uczniowie rzadko widują swoich rodziców ( o ile w ogóle ) Gdy przychodzi odpowiedni czas, zazwyczaj jest to pomiędzy trzynastym a dwudziestym pierwszym rokiem życia ( najczęściej koło szesnastego ) dziecko przechodzi rytuał wejścia w dorosłość czyli Gempukku. Od tego momentu dziecko staje się dorosłe i zazwyczaj przyjmuje – nowe – dorosłe imię.
Małżeństwo:
W Rokuganie małżeństwa są aranżowane przez rodziców narzeczonych i tylko czasami młodzi zakochują się w sobie. Zazwyczaj przy kojarzeniu par korzysta się z usług swatów ( najczęściej pochodzących z Klanu Żurawia ) Narzeczoni poznają się zazwyczaj tuż po swym Gempukku.
Miłość:
W sercu samuraja nie ma miejsca na namiętności inne, niż absolutne oddanie i pozbawione jakichkolwiek wątpliwości oddanie daimyo. Dlatego miłość jest przez nich odrzucana i przeznaczona dla „podludzi” jakimi są kurtyzany i gejsze.
Inkyo: Nadejście starości:
W Rokuganie samuraj jest młody póki nie skończył dwudziestu lat, potem zaś aż do czterdziestki jest człowiekiem w średnim wieku. Gdy przekroczy tę granicę nieuchronnie zbliża się do starości. Goli wtedy głowę i zostaje mnichem ( nie zawsze się tak dzieje )
Śmierć i Seppuku:
Strach przed śmiercią to uczucie niestosowne i niehonorowe. Każdy samuraj uczy się w dojo sentencji brzmiącej: „ Pożyczyłem imię moich przodków i muszę oddać je nie splamione” To właśnie zadziwiająca odwaga jest przyczyną krótkiego życia większości samurajów. Często gdy samuraj nie wypełni lub chce się nie zgodzić z wolą swego pana musi dowieść swojego poświęcenia i podjąć ostateczną próbę odwagii – seppuku.
No to tyle jeżeli chodzi o życie Pozostało już nam tylko Bushido i etykieta
Offline
Krab, Lew i Skorpion. Tylko to pasuje do mego Samuraja. Smok nie, bo ma jedną rękę. Jednorożec tak samo. Feniks to głównie magowie. Żuraw jest zbyt prosty (za łatwo ma).
Offline
God of RPG
Albo zróbcie głosowanie. To chyba jest sprawiedliwe wyjście?
Offline
God of RPG
Lew: 1. możesz zignorować zbroję przeciwnika albo dostać podbicie 2. dodajesz swój honor do rzutu na trafienie i obrażenia 3. dwa ataki 4. nie musisz deklarować podbić aby trafić w określone miejsce 5. nawet jeżeli zadeklarujesz podbicia a zdałbys normalny test to zdałeś
Offline
God of RPG
Z każdym kolejnym klanem Greyu zmieniasz swoje typy
Offline
Smoka nie można, Żuraw do mnie nie przemawia, Skorpion to zabójcy, więc dla mnie nie za bardzo, Feniks to magowie, całkiem odpada, Krab chodzi w fajnym pancerzu i pewnie przez to jest niezły, Lew zaś dodaje honor do swojego ataku, nie wiem czy to bardzo potężne ale brzmi obiecująco.
Offline
God of RPG
Normalnie zero kompromisu. Zdecydujcie się na roninów i będzie po kłopocie
Offline
Może zdecydujmy na spotkaniu? Poproszę, aby reszta graczy przyszła... wtedy ustalimy dokładnie kim chcemy grać i w niedziele byśmy mogli 1 sesję odbyć.
UUkasz napisał:
Ja nie wiem co wam przeszkadza ten Żuraw.
Ma za łatwo politycznie. Już wole Scorpiona gdzie nikt mu nie ufa i ma pod górkę.
Offline